Gå til innhold

Tilvenning av grøt/velling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver man tilvenning for å komme opp i en porsjon eller for at magen skal bli vant til det eller begge deler? Småtten fikk en litt stor men tynn grøtporsjon i dag og den gikk rett hjem for å si det sånn! Han var klar for mer. Har gitt tran på skje så han er jo vant med hvordan det fungerer å spise fra den.... Hvor fort kan man gå frem til full porsjon, og skal man gi MME i tillegg til grøtporsjonen?? Må man ha tilvenning på velling dersom han ikke reagerer på grøten? Gav grøt i ellevetiden i dag, dersom det var noe problem skulle jeg vel ha merket det? Avføringen så faktisk bedre ut enn på lenge. Men har "prompet" MYE i dag da...men virker ikke plaget av det.... Hvor lenge må man gi grøt før man kan begynne med eks frukt og grønt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte:) Må være noen av dere mammaer som kan svare meg:)???

Skrevet

en kan gi frukt/grønnsaks purè når de har lært seg metoden for å spise. Man må ikke begynne med grøt. ( Var dette jeg fikk vite sist på helsestasjonen.)

Skrevet

Jeg er ny på grøt/matfronten jeg også så dytter denne! Jeg lurer også på hvor fort jeg kan gå frem her. Sulten baby!!

Skrevet

Jeg ville nok ha gitt en prøveporsjon i et par dager før jeg økte opp til full porsjon, barnet får jo ikke nødvendigvis ikke vondt i magen med en gang.. Her har vi begynt med smaksprøve på grøt for ca 2 uker siden, har økt opp til 3 ts grøtpulver og stoppet der ettersom gutten min ikke har skjønt hvordan han skulle spise og dermed har det kommet mer utenfor enn innenfor munnen! Flott syn med grøt i hele ansiktet, hår, ører osv... :) Men i går skjønte han det plutselig og alt forsvant ned, så nå blir det kjapp økning til full porsjon! I går fikk han fruktmos i grøten (eple/mango) så det kan jo være at det var så godt at det plutselig var viktigere for han å få det i seg enn å spytte det ut? Det var iallefall suksess og han ville gjerne hatt mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...