Gå til innhold

Hvordan klarer dere å holde hemmelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sier dere det til folk? Jeg er bare 4+2, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ikke fortelle det på jobb. Er litt dårlig allerede, og tror det blir verre...(har to fra før).Vil ikke si det før kanskje rundt uke 10, men alle vet jo at vi prøver så kanskje jeg skal si det til sjefen i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he hei dette er min første alle vennene mine vet de innen neste helg.. men familie slekt får ikke vite de før uke 12 etter jeg har vært hos jordmor:) er fryktelig vanskelig å ikke si de!! helt sykt vanskelig....!!

Skrevet

Sliter med dette jeg også. Er 4+5, vår første. Har lyst til å fortelle det til hele verden! :)

Har sagt det til søstra mi og et par venner allerede. Dersom dette ikke går bra er det godt å ha noen å snakke med som vet.

Venter med å si det til flere til jeg har vært på UL, som er bestilt i uke 8. etter det spørs det om jeg ikke klarer å holde det særlig lenger.....har diskutert med sambo å si det til foreldre hvis alt ser bra ut på UL- Prøøøøøøøver å holde meg med å si det til andre til uke 12, men det kommer til å holde hardt!! :)

Gjest thricane
Skrevet

samme problemet her, jeg måtte jo bare tilså når kvalmen kom. hehe

Skrevet

klare for å bli gravid:) m/bim:

sier du det til alle vennene dine FØR familie? trodde det var vanlig å si det til en vennine eller to, men så familien før alle andre liksom...! ikke for å lage diskusjon altså, jeg bare lurer:):)

Skrevet

Jeg er midt i uke 9 nå og har hatt store problemer tidligere med å ikke si noe (rundt uke 6-7 da jeg oppdaget det), iallefall til moren min og andre hvor det har falt seg naturlig (kvalm på jobb, klarte ikke å trene, ble ikke med på fest osv), men jeg har klart å la være og er glad for det nå... Nå er det nesten slik at jeg har latt det gå sport i det å holde ut lengst mulig.. hehe... Skal se om jeg klarer å vente til etter ultralyd, eller tidligst i uke 12 iallefall.

Har sagt det til en venninne da, som er både helsesøster og mor til to, så det var mest for å spørre om ting jeg lurte på i forbindelse med graviditeten, ikke for at jeg var sprekkeferdig av lyst til å si det :)

Skal til legen i morra og får da forhåpentligvis bekreftet hjerteslag, har hatt en abort tidligere, og det er nok også litt av grunnen til at jeg ikke vil si noe før jeg er så sikker som jeg kan være.

Er litt kos å ha en hemmelighet med mannen min da, vi snakker en del om det og venner oss til tanken på at det til våren kan komme et lite menneske inn i livet vårt, og det er greit å gjøre det uten at andre "blander seg" så mye.

Men det er vårt valg, dere andre må velge det som passer dere best :)

Skrevet

Jeg måtte fortelle det tidlig på jobben pga magesmerter...Nå vet vel de fleste rundt meg det og jeg er i 7 uke... Jeg ville si det til de fleste rundt meg i tilfelle det gikk galt, for da hadde jeg hatt mange som støttet meg... Nå har vi prøvd i over 2 år, så jeg vet at en sa ville knekt meg fulstendig, så godt å vite at jeg ville hatt mange i ryggen... Men nå har jeg såppas god magefølelse, så er temmelig sikker på at dette vil gå bra...

Skrevet

hei , hmmm hemmelig ? eg er kun i 6 uke men alle rundt meg vet om det , mamma var her når jeg tok testen , så jeg tenker bare positivt fremmover :) Jeg hadde ikke klart å holde det hemmelig om så jeg ville , det er jo det største underet her i verden :) hvorfor skal man da ikke dele , og ja går det gale så har du mangen rundt deg som du kan finne støtte hos ..:)

Skrevet

Er kjempevanskelig å holde det hemmelig. Jeg er typisk sånn som vil fortelle det til alle med en gang.

Men hvis det går galt orker jeg ikke å måtte si det til så mange....Treffer en på bussen kanskje som spør hvordan det går, også skal man stå der å fortelle....

Jeg har fortalt det til foreldre, søster og en kollega jeg jobber veldig tett med.

Målet mitt er å ikke si det til fler før jeg har rundet 12 uke !! Men vi får se da... ;-o)

Skrevet

Skulle holde dette svangerskapetHEEEELT hemmelig til uke 12, minst, denne gang, da vi har mistet 4 ganger, og jeg liker å ikke snakke med folk om det når det går galt... (det er min sorg, og den er vanskeligere å komme gjennom for meg, hvis alle er så medfølende og trist på mine vegne...). Men; storesøster hadde en følelse, jeg kunne bare nekte, men hun VISSTE at jeg var gravid.

Av praktiske årsaker fikk sjefen og en i svigerfamilien vite det, og nå vet plutselig dama hans det og..

Det er utrolig vanskelig å holde det hemmelig!!! Men hemmeligheten er en glede for meg og sambo..!!! :) For hver dag som går uten at vi mister, så nærmer vi oss den STORE nyheten familien skal få, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...