En liten familie på tre:-) Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hei jenter, Har lest endel fødselshistorier nå! Gøy og rørende å lese:-) Jeg må jo si at jeg begynner å grue meg litt da... Er det vanlig å få epudural? Når får man det og må man selv spørre om å få dette? Er det mange som føder uten smertestillende?
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Det er vel like vanlig å føde med epidural som å føde uten, så ja ... det er vanlig. Du får det i åpningsfasen dersom riene blir for vonde. Du kan spørre selv om å få det (om du merker det blir for mye for deg), eller jordmor kommer til å spørre om hun ser at du sliter litt (men er for sta til å spørre selv). Min jordmor måtte til slutt spørre meg om jeg ikke ville ha epidural. Nei, sa jeg, jeg vil ikke det. Men hvorfor vil du ha så vondt når det ikke er nødvendig da? spør jm Hvorpå jeg kommer med tidenes svar ... "Mamma kommer til å bli så skuffet"! Utrolig hva man skal tenke på undervegs :-) Fikk epidural, ja, og var kjempefornøyd med det. Kommer ikke til å protestere om behovet kommer i neste fødsel, men håper jeg klarer det uten epidural. Prøv å ikke grue deg, som oftest går fødsler riktig så bra og er absolutt overkommelige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå