Gå til innhold

Da har vi vært på lege vakten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er like langt:( Høy crp, men ingen vet hvorfor så da får hun ingen behandling heller. Dere bør be om at hun blir frisk snart hvis ikke skal jeg syte every day hehehehehe åååååhhhh sier det igjen; Dritt lei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke gjøre noe for de vet ikke hvorfor hun har høy crp??

Hvor høy var den??

Håpe hun blir bedre fort.. =)

Skrevet

sender masse god bedringstanker

Skrevet

Hvor høy er crp´en da? Har de lyttet på henne? Hvordan er formen hennes? Allmenntilstand, feber, vondt noe sted?

Spør fordi gutten vår var syk for noen uker siden. Vi dro på legevakta, hadde over 240 crp, ble sendt rett på Ullevål og han hadde kraftig lungebetennelse med komplikasjoner -> vi endte opp med to ukers sykehusinnleggelse...

Skrevet

Uff da, hvor høy var crp`n??

Håper hun blir bra snart.. Har vært sjuk en stund nå.. Sender masse god bedring til dere:)

Skrevet

Hvis crp er så høy så burde hun jo bli behandlet med en bredspektret antibiotika. Det er jo ikke tvil om at hun har en bakteriell infeksjon i kroppen. Jeg ville tatt kontakt med en annen lege for å få en second opinion.

Hvor gammel er hun? Viser hun at hun har vondt noe sted? Hvilke symptomer har hun?

Skrevet

Crp over 50 indikerer jo at det er mer en virus innfekjson .. Synes det er rart at legen om han er så sløv at han ikke sjekker bedre eventuelt vurderer antibiotika... Jeg ville bedt om en annen leges vurdering.. =)

Har hun hatt høy crp lenge?? Og har den vekslet eller steget?

Skrevet

Vi har ikke vært hos legen før i denne perioden så vet ikke om crp er høyere eller lavere osv....

Hun ble syk for nøyaktig 2 uker siden. Da hadde vi 1 uke med diare, spy og magevondt. Relativ fin lørd + sønd. Bhg mandag. Høy feber på tirsdag. Hun klager fortsatt over vondt i magen. Vi tok urinprøve i dag. Han sjekket hals og ører. Ingenting. Han mener at hvis det er en virusinfeksjon i mage og tarm så kan dette gi dette utslaget på crpen, men at det ikke skal behandles. Snakket med en annen lege på tirsdagen og han mente det var tenner hehehehe yeah right. Tror jeg skal ringe fastlegen i morgen for å høre om de kan måle crp på nytt. Er egentlig helt avhengig av at hun blir frisk til mandag.

Skrevet

Ja, snakk med fastlegen! Dette er jo helt håpløst! Stakkar lille jenta di, og stakkar foreldrene... Tungt med syke barn! Med såpass høy crp trodde jeg de ville gitt henne bredspektret antibiotika...

Skrevet

Hvem er syk?? Sunni eller Johanne? Har ikke helt fått med meg hva som har skjedd jeg :(

Skrevet

Crp henger jo etter med 24 timer også, så veeeldig lurt og sjekke i morgen også. Kan jo ikke gå syk i to uker, også ikke vite hvorfor. 114 er rimlig høyt også da:-S

Masse god bedring, får håpe de finner ut av det.

Skrevet

Bra og sjekke i morgen ja.. Om infeksjonen kanskje akkurat er i startgropen så vil crp ha fykt i værer til i morgen.. men uansett så synes jeg det er rart de ikke sjekker mere om hun sier at hun har magesmerter samt så høy crp.. Masse god bedring til jenta de.. =)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Skal ringe fastlegen i morgen å få sjekket. Det er minstemor som er syk mami.

Skrevet

En annen ting som jeg tenkte på etterpå er rekasjonen til sykepleier på legevakten. Hun spurte hvor respeten min var.... ehhh jeg fikk ingen. Så sa hun at jeg burde ta med meg lappen med testresultater for det var lurt i forhold til fastlegen. I tillegg fikk jeg beskjed om å ha en lav terskel for å kontakte dem igjen. hehehehe egentlig synes hun vel da legen hadde gjort en slett jobb. Ja sunniva var ganske fin når vi var der for panodilen fungerte max. Hun hadde 40 i feber 1 time før vi ankom legevakten. Dette fortalte jeg selvfølgelig legen.

Skrevet

Usja, masse god bedring!

Så utrolig slitsomt når det blir sånn :-S hadde en sånn periode i fjor vi også, hvor den ene sykdommen tok over etter den andre uten at legen kunne gjøre noe som helst.

Var ALDRI på jobb jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...