Gå til innhold

Bunad i kirka, deretter kjole i selskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget med det da? Kan man ikke bare ha på bunad eller kjole hele veien?

(bryllup)

Ikke for at jeg behøver å bry meg med hva andre gjør, men skjønner ikke helt greia.. Sett det flere ganger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje det er familietradisjon med bunad også drømmer de om kjole?

nei hva vet vel jeg. ikke pokker om jeg hadde giftet meg i bunad

Skrevet

Hehe.. litt uklar der kanskje.. Snakker ikke om bruden :o)

Skrevet

hehe... da har jeg en annen teori. det er kaldt i kirken og varmt i festlokalet. også vil de ikke søle på bunaden

Skrevet

Jeg bruker som regel bunad i kirken og kjole på festen, det fordi at jeg ikke synes det passer seg å nyte alkohol i bunad... dessuten er bunaden steike varm....

Skrevet

Mange som har lyst til å bruke bunaden når de har en anledning samtidig som bunaden blir varm og upraktisk utover kvelden hvis det blir dansing ol.

Skrevet

pokker så god jeg er på villgjetting :-)

Skrevet

Men hvorfor setter du ikke på kjole med en gang? Så pes å dra hjem å skifte istedet for å dra sammen med resten av selskapet til lokalet?! Eller kanskje det er min motvilje mot bunad som farger synet mitt her :o)

Skrevet

De fleste jeg kjenner som har giftet seg synes det er koselig med bunader i kirken....

Skulle akkurat til å si det: Du hakke bunad du....

Bunaden min er meget spesiell for meg iom at jeg har sydd den selv og umåtelig stolt over det:o)

Skrevet

Joda.. har bunad. Den henger hjemme hos foreldrene mine. Der har den hengt siden våren 99. Tenker på det av og til på 17. mai at det hadde vært koselig med bunad, men det er vel eneste dagen i året jeg tenker på den..

Skrevet

OK da, du har bunad men jeg har aldri sett deg med den:o)

Jeg bruker til og med min på julaften..... Og det er noe inn i helvetes varmt:o/

Skrevet

Nei har ikke brukt den siden 99, og det er jo noen år før jeg vente nesa hitover :o)

Nekter å sy den ut, dessuten er det varmt og klør.

Skjønner at du er stolt om du har sydd den selv :o)

Skrevet

Vi liker å stille opp i dame og herrebunadene bestemor og oldemor har laget til åtte barn og altfor mange barnebarn (jeg er en av de). Vi beholder den gjennom middagen, men i bryllup der det skal danses bytter ofte de som er lette på foten.

Det er jo også tungt/varmt å gå med bunad i varme sommerbryllup og da kan jeg skifte før middag.

Er vi i andre sine bryllup der min familie ikke er involvert har vi begge vanlige klær. I barnedåp har vi alle sammen bunad hele veien:) Vi ser ut som en reklame for melkesjokolade.

Skrevet

Her jeg bor er det stort sett tradisjon at har man bunad så bruker man den i kirka og under middagen hvis man er bedt i bryllup.

Etter middagen blir selskapet litt mindre formelt og da er det mange som skifter til kjole. Har den med seg så de bruker ikke å dra hjem for å skifte:)

Noen har bunaden hele kvelden.

Jeg er tilhenger av at man bruker bunaden når det er mulighet for det. Det er jo det virkelige stasplagget vi har her i Norge. All verdens kjoler blir bleke til sammenlikning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...