*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Tenkte å prøve kanel i kveld. Noen som vet hvor mye kanel man skal ta, og hvordan? Skal den blandes i vann f.eks, eller er det greit å bare ha masse kanel på grøt? Noen som har hatt virkning av kanel?
ariel 78 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Forstår ikke helt dette med kanel jeg,hvorfor skal det hjelpe? De siste ukene har jeg vært helt hekta på kanel,spist både kanelboller,grøt og eplekake.Ellers spiser jeg kanel på det meste jeg putter i meg for tiden,men som sagt bare fordi jeg er blitt hekta:) Sitter faktisk å drikker varm melk med honning og MASSE kanel akkurat nå:)Så viss kanel skal sette fødselen igang burde iallefall jeg ha født:)Er 36+3 idag.
Herkules Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Kanel skal man faktisk være forsiktig med som gravid nettopp fordi det kan starte en fødsel, så før man skal føde så skal man vist ikke overdrive kanelspisingen. Det er generelt advart mot forhøyt kanelinntak for folk flest, men jeg tror det er ganske romslig dagsdose som er "tillatt" Nå husker jeg ikke hvor jeg fant noe stoff om dette, men kanel skal vist kunne gi sammentrekninger og det er jo det som kan være positivt i forhold til å starte fødsel
Mrs. Bouquet Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Er man ikke moden vil iutgangspunktet ikke slike kjerringråd ha noen effekt. (var til deg som mente du burde ha født for lenge siden og var unde 37 uker på vei)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Kanel setter fart på tarmene, og aktivitet i tarmene kan igjen starte rier etter som jeg har forstått det. Har ikke prøvd selv da, men lykke til:)
Tummen Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg prøvde "alt" av kjærringråd sist. Jeg spiste kanel, ananas, drakk bringebærblad-te, hadde sex, gikk i trapper+ turer, vasket vinduer+++ Jeg fødte alikevel 12 dager over termin. Nå prøver jeg modningsakupunktur denne gangen. Jeg har 3-4 uker igjen til termin, og har fått estimert fødselsvekt til 4,3 kg til termin.
blid og fornøyd! Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 jeg også trodde det gjaldt vanlig kanel, sånn drysse kanel. Men det er EKTE kanel som visstnok skal hjelpe som både smerte lindring og rie fremkallende. hel kanel i pose (sånn grønn hindu pose) er ekte kanel, men stort sett all annen kanel kommer fra en annen resort som er rimliger og vokser i et annet land. se: http://no.wikipedia.org/wiki/Kanel for å lese om forskjellen Når det gjelder hvordan du skal få den i deg tror jeg det var så mye som 2-3 ss i varm melk som gjaldt, men må advare deg, jeg synes det smakte pyton ikke hjalp det for meg sist heller, gikk 12 dager over termin Se forresten: http://www.kjerringrad.com/sen-foedsel-276.html og når det gjelder om kanel er farlig eller ikke: http://www.aftenposten.no/helse/article1559871.ece Alt ble nemlig undersøkt grundig sist jeg gikk gravid og gikk over termin, i tilfelle noen av kjerringrådene faktisk skulle virke:D En får liksom fryktlig mye tid til overs når en bare går å venter... Lykke til jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå