Gå til innhold

Er influensaen kommet alt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var litt tidlig for det enda? Sitter her med en kropp og et hode som definitivt føles som influensa....

Noen mente den kom så tidlig, men er det ikke nettopp gitt influensavaksiner rundt om??

Lite gjøre med...føler meg ikke bra...ullpludd og varme tøfler, men alikvell fryser...hmmm det her blir en rolig helg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja den har nokk d. jeg og gutta har nettopp hadd den:/ å nå har minstemann omgangsjuken for 2 gang.

god bedring da.

Skrevet

Jeg sitter også her med feber og ullfølelse i hele kroppen og hodet. Men, det er nok ikke influensa, men forkjølelse.

Har hatt influensa to ganger i mitt liv og da var jeg så dårlig så jeg ikke klarte stå opp av sengen. Det verket så sinnsykt i alle ledd og det varte i over en uke.

Mange kaller forkjølelse for influensa, helt til de får influensa på ordentlig:-)

Jeg begynte med nbg fra apoteket i går og kjenner at den jobber i kroppen.

Ble anbefalt den i fjor høst da vi lå strøkne her hele gjengen og den funker. Gir et kick til immunforsvaret.

God bedring til deg:-)

Skrevet

Takk for svar:)Satser på at jeg " bare" brygger på en forkjølelse...får man skikkelig influensa så er man som regel ikke i tvil da feberen melder seg....Så forberede meg på en sofa-helg

Skrevet

den har ikke kommet nej, så du som påstår dere har hatt det burde sjekke folkehelseinstituttet sin hjemside!!

om dere alle hadde hatt det så ville det vært reg. der i de ukene dere hadde det. den har ikke kommet. en har ikke influensa bare fordi man er forkjølet.

Skrevet

Åjoda, mannen lå fire dager rett ut.

Han hadde influensa med skikkelige vonde ledd, nakkesmerter, ryggsmerter og høy feber. Han orket ikke gå ut av senga engang, så jo, influensaen har kommet!

Skrevet

Influensa varer i 7-10 dager...influensaen er ikke kommet enda til norge...

Skrevet

"Varer oftest opp til 7-10 dager".

Vi hadde besøk av bedrifthelsetjenesten på jobben vår i dag og de som ønsket det kunne få satt vaksinen. Før de dro så ga de beskjed om at visst noen allerede var blitt smittet av influensa så hjalp ikke denne sprøyta. Tviler på legen hadde innformert om dette visst ikke det hgar vært noen tilfeller!

Skrevet

Dessuten, så er de tallene folkehelseinst. oppererer med kun tatt ut i fra de som har vært til legen og fått diagnosen. Det er ikke alle som løper til legen p.g.a feber, leddvondt osv. De fleste har vell hatt influensa og vet at det går som regel over av seg selv etterhvert!

Skrevet

de fleste som tror de har influensa har det ikke, og de fleste tror jaggu man kan få influensa 5 ganger i vinterhalvåret, hvert eneste år! tragisk.

og til deg som mener folk ikke løper til legen når de har influensa, hvordan i helvete vet de at de har influensa da? og jo, fhi har riktige tall rapportert inn fra legen. om deres menn har vært syke har de hatt en helt normal forkjølelse. den har ikke kommet. enkelt og greit. heller ikke til sverige eller danmark!

Skrevet

Man vet man har influensa fordi man har hatt det før og fått det diagnostisert da!

Og hvorfor kom legen fra bedriftshelsetj. med den kommentaren da om det ikke er kommet ?

Man har vel ikke så vondt i kroppen at man ikke orker stå opp av senga, hode og nakkeverk av en vanlig forkjølelse?

Er vel ingen som har sagt at man får influensa 5 ganger i løpet av året, er det det ?

Min mann har ikke vært borte fra jobb pga sykdom på 4 år, og da hadde han spysyka, så han er ikke akkurat den som legger seg ned med ett han merker noe heller!

Skrevet

Influensaen kommer enten på slutten av året eller i januar/februar.

Det er ikke på slutten av året enda og hadde mannen din hatt influensa og kanskje ikke han hadde løpt til legen så burde det ihvertfall ha vært noen som hadde influensa som oppsøkte lege og dermed hadde folkehelseinstituttet hatt det registeret, men det har de ikke...

Skrevet

Min største pet peeve er folk som sier de har influensa hver gang de er syke. utrolig mange gjør det. derfor nevnte jeg det. vet du hvor mange som ringer inn med influensa 4 gange i løpet av vintersesongen på jobben min feks?

Forøvrig helt enig med neffi, og jo man kan ha så vondt ved en vanlig forkjølese. har vært sjuk i godt over 1 uke selv og var helt slått ut en stund. vet godt det ikke var influensa for det har jeg bare hatt en gang og da var jeg til legen og fikk diagnosen.

folk med veldig dårlig imunforsvar kan få "influensa" utenfor sesongen, spesielt gamle. vi andre "normale" får ikke det.

Skrevet

Noen må jo faktisk være de første som får det da!

Ingen som vil svare på hvorfor legen sa det kunne skje da ?

Og hva med sympt. ? De stemmer jo helt overens. Dessuten var han ikke forkjølet, bortsett fra litt hoste, så en vanlig forkjølelse kan det vel heller ikke sies å ha vært.

Skrevet

Kan jo ha vært andre virus enn influensa da, og nej jeg vet ikke hvorfor hun sa det. jeg har min lærdom fra min sykdomslærer og min helsefagutdannelse.. det holder for meg. Ja, samt det og sjekke fhi da.

Skrevet

Hehehe..har ei veninne som har influensa iallefall 2 ganger iåret..:) Jeg har aldri hatt influensa, men har vært helt utslått av forkjølelse (høy feber, sengeliggede ett par dager, vondt i kroppen etc.).

Skrevet

cherry

jeg hadde fått noia og henvist henne til fhi, og all annen info om hvordan influensaviruset muterer og hvordan kroppens immunforsvar lærer seg å bekjempe en allerede kjent sykdom. heheh.

Skrevet

Den kommer vel om et par uker, omtrent samtidig som jeg skal ha eksamen. (Det slår jo ikke feil.)

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke bedriftleger holder seg særlig faglig oppdatert på slike ting...de tenker bare vaksiner alle så slipper bedriften eventuelle sykemeldinger,,,Tror ikke det har vært påvist influensa så tidlig på året noensinne..veldig rart når man ikke har funnet det i noen av nabolandene heller da...

Var nok et annet virus som herjet kroppen til mannen din...

Skrevet

For landet totalt sett så vi at aktiviteten i uke 41 var lav; 0,4 % av de som gikk til legen fikk diagnosen ”influensa” eller ”influensaliknende sykdom” (figur 1). Dette er under den grensen vi har satt for influensaepidemi.

Kanskje ikke akkurat høy andel, men det er hvertfall over 0,0%

Skrevet

mhm. sjekk alle de andre årene, det er alltid noen som får influensa uteom sesongen som syke elder. ikke friske unge menn. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...