Gå til innhold

Olgamor!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://optikeren.pdc.no/index.php?seks_id=18100&a=1

Se på denne linken... Mener du fortsatt at sykehuset og optikeren din har rett??

Eller er det lovdata ( norskelover) som tar helt feil og optikeren din som har rett??

Og om du vil gå videre inn på det så kan du gå inn på lovdata.no .. Der finnes regler for utlevering av førerkort.. Eller du kan bare følge linken på optikeren ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel...? Tar deg på ordet, du har helt sikkert rett i at ting har endret seg de siste 8 årene. MEN jeg vil likevel ikke insistere på et nytt førerkort med påbud=)

Skrevet

Du behøver jo ikke ta meg på ordet.. Du kan jo lese selv hva norske lover sier.. Om du går og fornyer førerkortet gjør meg ingenting.. Det er opp til deg.. =)

Skrevet

Må si at det er ganske ironisk at en som prøvde å bli gravid i 2 år før spiren satt, fortsatt røykte og attpåtil la ut x-antall innlegg om det her inne, smører andre brukere inn med "jeg vet best"? Du synes ikke at du sitter litt i glasshus, da? Men såklart, det er din spire som må lide for det, er opp til deg. Og selvsagt har du sluttet å røyke nå... hvertfall såvidt det gjelder dib=)

Skrevet

Atte hva da?? Hvor kom dette fra?? Hva mener du med at jeg smører andre brukere med "jeg vet best" ??

Pga dette innlegget?? Du gir jo feil informasjon og jeg ga linker som viste svart på hvit hva som var sannheten.. Er det denne vite best mentaliteten du mener??

Men hva mitt hleseforhold iforhold min graviditet har med dette inlegget og briller og gjøre skjønner jeg laaaangt ifra..

Og hadde du trodd meg hadde jeg sagt at jeg har klart og slutte og røyke?? og x antall inlegg om at jeg slet med røyken er vel 2-3 stk iløpet av 4 mnd...

Skrevet

Jeg sa ikke bombastisk, men hva som var min erfaring når det kom til biltilsynet, førerkort og briller. Det var du som hang deg opp i det og lager nye tråder hvor du har googlet det opp i tillegg til svarene dine i den andre tråden.

Hehe, greit det, du har vist at du er yngre, sprekere og hatt førerkort kortere tid enn meg, så du er helt inne på reglene.

Men å faktisk prøve å bli gravid og og likevel røyke og faktisk fortsette å røyke etter positiv test, vil jeg si er langt verre enn å faktisk ikke ha påbud om kjørebriller.

Skrevet

Så ikke denne tråden før nå, svarer her også

Utrolig mange som svarer på spørsmål her som de egentlig ikke vet noe om, uten at de er noe mindre bastant av den grunn.. Det er ikke styrken som avgjør om man trenger briller til bilkjøring men hvor godt man faktisk ser uten brille. Når man sjekker dette sjekker man hvor godt man ser med begge øynene (hvertfall når det er vanlig personbil det er snakk om, andre krav til buss, lastebil osv). Man ser bedre når man har + (langsynt) enn når man har - (nærsynt). Derfor vil Olgamor se ganske godt selv om hun har høy -styrke på det ene øyet, altså kan hun utmerket godt gå innenfor kravene for bilkjøring!

Det er også mange som har -1,00 som går innenfor kravene, for 2 personer med samme styrke, kan likevel se litt forskjellig uten brille, syn er veldig "subjektivt"

Skrevet

Jo men hva har det med denne tråden og gjøre?? Og hvorfor er jeg på grunnlag av det og dette innlegget i et glasshus som du sier.. Og hvorfor smører jeg andre brukere ?? Kan du ikke gi meg noen eksempler??

Kan du ikke også samtidig gi meg noen eksempler på alle de inleggene hvor jeg har skrevet noe om røyken.. Som jeg husker så er det kun 2.. Men 2 er kanskje for mange om samme tema for deg??

Så lenge jeg klarte og kutte ned på røyken og klarte og slutte så er jeg faktisk ganske fornøyd med meg selv.. Og en eller annen ukjent person på nett klarer ikke forandre på det.

Skrevet

Da vet du mer en meg om synes og skal gi meg der.. Men.. At det er reglement rundt det er jeg 100% sikker på..

Skrevet

Du er i glasshus nettopp fordi du la ut om røyken din her... enda du skulle og antakelig visste bedre. Du prøvde aktivt å bli gravid, og stumpet ikke røyken. En vakker dag ble du det, og da skrev du inn om hvor vanskelig det var å slutte... javel, hvorfor sluttet du ikke da dere bestemte dere for å prøve? Jeg har bedre ting å gjøre enn å lete opp dine gamle innlegg (heldigvis har jeg det) men vi begge vet at du skrev dem og angående eksempler, så er det vel bare å lese gjennom den andre tråden, samt det at du faktisk skrev en egen tråd til meg her istedet for å svare på den forrige. Eh, javel, hvorfor i all verden startet du en egen tråd her om akkurat det samme, istedet for å hive linkene dine inn der?

Og da sier jeg god kveld til dib, jeg har nok med egne hormoner om jeg ikke skal takle andres i tillegg. Om du fortsatt har noe å si, så får du heller ta det på pm til meg. Ha en fortsatt fin dag! =)

Skrevet

Nei jeg synes hele greia blir for dum når du drar frem slike ting. Og jeg vet godt selv at det er snakk om 2-3 inlegg tilsammen..

Og i glasshus pga røyken og jeg skjønner fortsatt ikke hvor det kommer inn sammen med dette vi diskuterte i utgangspunket..

Liker folk som holder seg til saken jeg!!

Skrevet

det er absolutt et reglement rundt det, det går bare ikke så bestemt på styrker. Det er også slik at både optikere, øyeleger og allmennleger har meldeplikt dersom de oppdager at noen ikke fyller kravene, til biltilsynet dersom det er at de trenger briller når de kjører, og til fylkeslegen dersom man ikke fyller kravene i det hele tatt :) Det vil sikkert alltid være noen som ikke melder fra dersom det er noe, men jeg tror nok de fleste tar det nokså alvorlig, og melder det som meldes skal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...