solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg skulle kjøpe 4 flasker vin som vi skal ha med på fest i helga, jeg og sambo skal feire en kompis som blir 30=) Og jommen spurte ikke han i kassa om å se leg.... hehe... bare gliste og viste han bankkortet som jeg allerede hadde i hånda og da ble han litt flau og mumla noe som " ja det var jo ikke noe problem... " Har vel ikke blitt spurt om leg siden jeg var 22 og skulla handle sprit.... Men vin er det jo 18 år på...... Jeg er 29 år.... =))
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Bitch! Nei da, hehe, jeg og vil bli spurt om det!
simbamamma Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg lo godt da jeg ble spurt om leg på en pub med 20-årsgrense forrige helg, jeg er 27. Jyplingen i døra var antagelig baby da jeg begynte på skolen.... Men din var "verre"! ;-)
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 venninna mi på 28 år ble spurt om leg da hun skulle kjøpe en 10 pk med røyk... synes den var litt "ille" jeg da:)
Reflexia Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 skulle kjøpe nesespray til minstemann på rema 1000..hadde med meg begge ungene..... Dama spurte etter legitimasjon,men jeg hadde ikke med meg leg. , bare cash...måtte dra hjem uten nesespray...er 24....
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 HÆÆ?? må man vise leg for nesespray? den var ny for meg.. hehe
Reflexia Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 det visste ikke jeg heller,vet ikke om det er vanlig....rart og innmari kjipt...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Hehe =)) Du får ta det som et komplement! Jeg er 25, og i fjor ble jeg spurt om leg da jeg kjøpte et par øl til mannen =) Hun i kassa mumlet et-eller-annet om at "eh jo den har du jo god margin på..." Kan ikke annet enn å le )
mumtobe09&10 Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Det er fordi det i mange tilfeller er veldig vanskelig å se med det blotte øyet om vedkommende er 18, 21 eller 25. Og vi er pålagt å spørre hvis vi er i tvil - det er i hovedsak jobben vår. Strengere rutiner er grunnen til dette, noe alle vinmonopol vil ha enda mer fokus på fremover. Vet ikke om dere har tenkt over det, men før stod det: "Vis leg uoppfordret hvis du er under 23" Nå er det "Vis leg uoppfordret hvis du er under 25". Og gode grunner til det - rett og slett fordi det er kjempevanskelig å anslå alder på enkelte. Blir du spurt, så ta det som et kompliment - vi gjør det ikke for å være jævlige ;-) Hilsen Vinmonopol-ansatt
mumtobe09&10 Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 ...og "Vis leg uoppfordret hvis du er under 25" gjelder uansett om du handler vin eller varer med mer enn 22 % alkohol :-)
Reflexia Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 klart man tar det som ett kompliment!! men synes det var rart med en nesespray til barn.....hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå