Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hvor er det jeg har misforstått? Prøvde terminkalkulatoren på babyverden. Gikk ut fra første blødningsdag i siste mens som var 01.10.2008. Litt usikker på sykluslengde, men om den er 28 dager så er jeg 3 uker + 1 dag på vei. Er den på 32 dager så er jeg plutselig bare 2 uker og 4 dager på vei?!?!?! Trodde det var bare 7 dager i uka uansett jeg da... og ikke at man var mindre på vei dersom man hadde lengre syklus Kan noen forklare??
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Om du har lengre syklus så har eggløsning funnet sted senere enn ved 28 dagers syklus. Ved 28 dagers syklus så finner eggløsning sted ca dag 14. Mens ved 32 dagers syklus finner den sted ca dag 18. Skjønner? Dvs at dersom du har lengre syklus har du blitt befruktet senere enn om du har 28 dagers syklus.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jo da, jeg skjønner jo strengt tatt at man blir befruktet litt senere med lengre syklus. Men det er jo uansett 3 uker og 1 dag siden første mensdag selv om man har 28 dager eller 32 dagers syklus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå