Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hei, jeg har nettopp blitt ferdig med foreldrepermisjonen min og gikk rett ut i sykmelding, og jeg har ikke noen jobb nå, for min kontrakt gikk ut da jeg var i foreldrepermisjon. Så nå fikk jeg brev av nav at jeg måtte dokumentere inntekststap, men hvordan fungerer det da? Trodde jeg fikk sykepenger på grunnlag av foreldrepermisjonpengene jeg? Men tar jeg helt feil? Hva om jeg melder meg arbeidsleidg og er i sykmelding? På hvilket grunnlag får jeg sykepenger da?? Trenger sårt svar!!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 De mener jeg må dokumentere inntektstap... men jeg har vært syk de siste mnd av permisjonen også, og jeg har ikke hatt muligheter til å ta meg ny jobb. Da jeg ikke klarer å begynne pga sykdom... Er det noen som vet hva de regner ut sykepengene fra, arbeidsledighetstrygd eller fra foreldrepermijsonen?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg jobber på Nav, men ikke akkurat med disse tingene, men skal prøve å svare så godt jeg kan. Du kan ikke melde deg som arbeidssøker når du er sykemeldt. Når du er firskemeldt kan du søke dagpenger. Nav vil da se på inntekten du hadde året før du mottok foreldrepenger (foreldrepenger gir ikke grunnlag for dagpenger). Så til det jeg er usikker på; For å få sykepenger må du ha et reelt inntektstap. Det betyr at om du ikke har en jobb å gå til mister du ikke inntekt ved å være sykemeldt, og har heller ikke rett på sykepenger. MEN, ofte finnes det enkelt unntak. Logisk sett tenker jeg at dersom du ville hatt rett på dagpenger dersom du var frisk, vil du muligens også ha rett på sykepenger siden du da har et reelt inntektstap. Ring Nav for å rådføre deg i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå