Gå til innhold

April: Det var det nye huset!


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Sånn nå har vi bodd i vårt splitter nye hus i snart 2 mnd..... GRRRR Vi dro på en million mer en vi hadde tenkt for å slippe eldre hus med fukt, råte mm++ - og nå sitter vi her i et fuktskade hus med KLOAKKlekkasje i veggen. NICE!!! Pga en produksjonsfeil var det hull (!!!) i kloakkrøret. Dette er altså oversett i alle kvalitetskontroller fra fabrikk til montering - så hver gang vi har badet, dusjet og gått på dass har vi fyllt veggen med skitvann......

Så nå er to vegger revet og vifter går. I dag skal det komme takstmann for å vurdere veggen inn mot badet i 1. et som evt også må rives.... ER det mulig????? Det var jo dette vi betalte en mill ekstra for å slippe. Heldigvis er allr håndverkere som har bygget her på plass og v-e-l-d-i-g på vår side. det er i alle fall betryggende.

 

Ja,ja....så dette har eg drevet med de siste dager. Ikke hatt tid til å være her inne, må jo følge nøye med (sikkert drit irriterende for håndtverkerne....) Og nå må jeg ile avsted til legen. Lurer på hva hun har å si til godt? De siste dagers tidlig-opp-ståing-for-å ta-i-mot-diverse-lekkasjefolk har vist at formen blir helt jæ......av for lite søvn. Kloakklukt forbedere heller ikke formen :-( så nå har jeg en nedtur på mange måter her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innlegget over var skrevet tidligere i dag, men ikke blitt lagret riktig - så bare lagret det igjen jeg. Nå har jeg vært hos legen. Jeg foreslo delvis sykemeldt, men hun mente jeg burde lytte til kroppen siden den siganliserer at den trenger hvile ved at jeg blir dårlig med midre jeg sover 12 - 13 timer i døgnet og tar det med ro. Formen blir snart bedre "etter boka" så hun sykemeldte meg 100% i 2 uker og deretter en mnd med 50%. Regner med det bør gå fint. Tok ultralyd igjen som lover bra. Alt så fint ut. Ca 12+4 i dag. For tidlig å se kjønn enda. Ikke fritt for at det kom en tåre eller to da jeg så småtten sprelle med arner og ben i ett sett. Utrolig at det er så mye menneske allerede!!! Tenker med gru på at abort hadde vært tillatt helt til i forrige uke. Huff....

 

Så til huset. Sitter nå og venter på at takstmann skal dukke opp når som helst. Er veldig spent på hvor omfattende denne skade er. Er spent på om badet nede må rives....Huff. Håper de får fikset dette ordentlig altså. Føler liksom det er blitt ett arr eller en svakeht uansett jeg nå da, men......fagfolk sier det ikke er slik. Men hvis vi skulle selge nå måtte vi jo oppgi fuktskade i egenerklæring. Jeg vet at i hvertfall vi hadde droppet visning her da......MEN nå har vi ikke planer om å selge akkurat da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig!! Men det er vel andre garantier når det er nytt hus. men likevel som du sier.. dere har betalt for å slippe dette styret,, for det blir ofte masse styr..

Godt du er sykmeldt da, høres ut som om det er lurt.

 

Lykke til med huset da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk taksten? Det er jo typisk at sånt skjer når man har tatt "forhåndsregler" for å slippe sånt... Her har vi gammelt hus (1951) men har sluppet utrolig billig på rehab fronten til nå - kun kosmetiske greier. Men det er jo store ting som må byttes etterhvert; elektrisk anlegg (jaffal nye ledninger på enkelte kurser), ny vv-bereder, ny kledning på ene veggen + vinduer (til sommern), belegningssteinen i gården siger så den skulle absolutt fått nytt underlag (og gjerne nye stein), hagen burde vært gravd opp og laget på nytt etter diverse omplantingsprosjekter som gjør den til et fare-for-ankelforstuings-prosjekt å gå på... Jada - skal bare bli rik på denne renteoppgangen først - fytti rakkern; hadde det ikke vært for at Postbanken som en del av DNBNor satte ned (dvs ikke satte så høyt opp som planlagt) så ville låneutgiftene steget med 1000 kr pr mnd fra desember av... Det er MYE i èn økning! Nesten så jeg også blir bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen greit å vaære hjemme å kunne følge med på hva som skjer her nå ja.. Takstmannen ble ikke ferdig i går fordi mer vegger må rives pga fukt sånn at han kan sjekke vegger inntil dette igejn :-( Snekkeren driver her nå og bråker og sager og river med brekjern i det stakkars ny huset vårt.... Og så kommer takstmannen tilbake senere i dag. Jeg er mest spent på om badet må rives.....Nå har de alt klart å sprekke noen fliser der inne gjennom rivingen....og det er nederst på veggen ved golvet - det var kritisk å bytte i flg takstmannen da det er fare for at membranen ryker.....og da er i grunnen hele badet ødelagt

:-((((.. Vel,vel får håpe det verste ikke skjer da. Kommer tilbake med oppdatert info når takst mannen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. er det mulig å ha sånn uflaks.. håper du får tid til å slappe av inni mellom alt dette... føler virkelig med dere!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...