Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 dattera vår på 8 år ferska oss i senga... ho vokna opp etter mareritt..Vi glømte å låse døra til soverommet vårt... mens vi holdt på i senga...vi aner ikkje ka ho såg,om ho fikk med seg noke osv... har ikkje prata noke meir med ho om det... er dette noke vi bør ta opp...eller skal vi bare glømme det ???
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 oi, det er ikke morro da.. Har ingen bra svar på det.. Går jo an å prøve å snakke om det da...?? Vet ikke jeg.. Lurer på hva jeg hadde sagt til sønnen vår som er på samme alder som datteren din...Ikke lett det der altså...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Det var noe lignende problemstilling på Dr. Phil for litt siden. Men det var at sønnen på 10 hadde sett porno på datamaskinen. Rådet der var og ikke gjøre et stort nr ut at det. Men kanskje prate litt forsiktig om hva som skjer mellom mann og kvinne. Bare vage spørsmål rundt det med kjærlighet osv. Ikke tvinge barnet til å snakke om det. Men om du starter, så kanskje hun forteller mer rund hva hun så, og ta det derfra. Viktig og poengtere, om hun har sett noe særlig, at dette har med kjærlighet mellom mann og kvinne og gjøre. Voksnes kjærlighet.Snakke om det som den normale tingen det er. Hvis du tilfeldig kommer inn på temaet, kanskje når dere går en tur, eller gjør andre ting sammen, slik at barnet ikke føler at det "tvunget opp i et hjørne", men har andre ting i fokus liksom. Kanskje dere kan gå en liten tur, snakke litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå