snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 ser ikke ut som jeg rekker fagprøven men vil fullføre etter permisjonen har jobbet med dette i 2,5 år har under et år i gjenn ca 11 mnd.. er 5 uker og 4 dager på vei.. de jeg lurer på er om de er behov for å sykemelde meg selvom jeg ikke har noe ubehag ved jobben og de er jo ikke så mye olje malinger og sånn vi bruker jo mest vannbasert.... men vist de skulle finnes en grunn, kunne jeg godt tenkte meg noen svar... takker...
Mia29 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 En jeg kjenner er maler. En kvinnelig kollega av ham gikk over på svangerskapspenger når hun ble gravid pga. faren for barnet. Det blir en del gasser i sum gjennom et helt svangerskap selv om det ikke er så mye oljemaling lenger. Men jeg ville sjekket med legen min så fort som mulig. Evt. om dere har en bransjeforening eller fagforening som kan gi deg kunnskapsbaserte råd. Jeg ville i alle fall sjekket fort og ikke bare håpet på at det sikkert er ok. Jeg er blant de som foretrekker å vite for å si det slik ;o) Lykke til med fagbrevet! Får håpe du slipper for mye forsinkelse.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 takk.. vil jo spørre men er litt vanksleigg for han som sitter på opplæringskontoret sladrer til mamma og de om alt!!! fryktelig irriterende å vil ikke si de til sjefen før mamma og de får vite de... tenkte fortelle de etter å vært hos jordmor i uke 12.... er jo litt sent vist de er skadelig for babyen*!! hjelp!!
Mia29 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Du får poengtere for han på opplæringskontoret at det ikke er offisiellt at du er gravid. Dersom han da sladrer til foreldrene dine kan jeg ikke skjønne annet enn at det er et alvorlig brudd på forvaltningslovens taushetsplikt som da bør anmeldes. Slik "sladring" til foreldre eller andre "interesserte" skjer dessverre litt oftere enn det burde. I mange tilfeller er det ulovlig, noen ganger bare kritikkverdig. Men også kritikkverdige forhold kan rapporteres inn til overordnet leder. Jeg ahr selv opplevd at mamma plutselig vet ting om meg som jeg ikke har fortalt henne og som hun har fått høre via personer som definnitivt skulle holdt opplysningene for seg selv. Slikt er ikke noe alright. Lykke til!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2008 mhm fortalte sjefen de i dag... så dri til mamma og pappa og fortalte de etter jobb tok ikke sjansen.... de ble kjempe glage vi har jo vært sammen i nesten 5 år og vært gift i over to år så de begynte bli på tide:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå