Førstegangsmamma!! :) Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hva kjøper dere inn? Trenger vel ikke så mye i str 50? Hva kjøper dere? Gjennomsnittslengde ved fødsel er ca 52 cm...hvilken str er evt det? Kjedelig å kjøpe noe som er for lite!! Regner med å få litt klær i gave også, og da kjøper vel de fleste str 62 og oppover...sånn typisk;)
Babyønske �� Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har kjøpt omtrent like mye i både 50 og 56, kanskje noen plagg flere i 56. Har ikke planer om å få noen stor baby :-p. Jeg liker ikke at klærne er for store og må brettes både her og der, så derfor har jeg en del i 50 som passer fint i den første tiden også. Også slipper jeg å drive å vaske så mye klær de første dagene/ukene. Str 62 er typisk størrelse å få i gave, så der har jeg omtrent ikke kjøpt noe.
temine Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde en del i 50 fra tulla vi har fra før, og det er jeg glad for. Turte ikke kjøpe noe i 50 denne gang, men alt i 56 er svømmestørrelse her i gården enda. Knerten er nå 14 dager, og har god plass i str 50 ei god stund enda vil jeg tro. Han var 3160 og 52,5 cm lang når han kom til. Gikk ned til 3 kg, men er på god vei opp igjen nå. Tror de fleste trenger litt i str 50 ja, i alle fall siden han var såpass lang og likevel har god plass. 62 er bare å glemme enda i alle fall. Nå synes jeg også det er kos med klær som passer sånn noenlunde i alle fall, særlig når det kommer så mange å titter på
elektra83 Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jenta mi var 50cm lang og 3040g ved fødselen. Vi brukte str 50 til hun var ca 6 uker.
majalotta Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Synes det kommer litt an på hvor man kjøper tøy. Min nr. 2 var 3080g og 48 cm og brukte str. 44 (prematur) fra H&M i 5 uker, mens bomullsbodyer fra Petit bateau (fransk) varte omtrent like lenge. Synes det er viktig å se etter god fasong. Selv liker jeg ikke når det blir for vidt, eller bukser med føtter (selv om det er veldig søtt!) Da trekker de bare bena inn i buksebenet og blir sittende fast. Gud vet hvor mye penger jeg brukte både med 1. og 2. barn på veeeeldig søte men ubrukelige klær. Denne gangen kommer jeg bare til å handle ulltøy på nøstebarn, for det funker virkelig!
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Gjennomsnittsstørrelsen er vel 50 cm og 3500 gr., og det skal tilsvare str. 50. Vi har heldigvis endel klær etter storebror, og han brukte str. 50 i drøye 6 uker. Så sist trengte vi endel i 50 også. Men kjøp litt i 50 og litt i 56, også supplerer du etter fødselen ved behov. Man trenger ikke å ha hele garderoben klar på forhånd, men ha noen ex av det viktigste. Dessuten kan du nok bli overrasket over hvor mye smått du får i gave. Folk synes det er artig med skikkelige babyklær, og kjøper derfor ofte små størrelser (50 og 56).
ing 75 Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har bare klær i størrelse 56. Det hadde jeg til storesøster også. Men jeg forventet/forventer å få en stor baby da. Både jeg og barnefaren var var rundt 4 kg da vi ble født. ...og jeg er 160 cm høy nå... Dersom klærne er alt for store får jeg dra bort å kjøpe noe mindre når han kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå