Gå til innhold

Hvilke str i klær til fødsel???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere inn? Trenger vel ikke så mye i str 50? Hva kjøper dere?

Gjennomsnittslengde ved fødsel er ca 52 cm...hvilken str er evt det? Kjedelig å kjøpe noe som er for lite!!

Regner med å få litt klær i gave også, og da kjøper vel de fleste str 62 og oppover...sånn typisk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt omtrent like mye i både 50 og 56, kanskje noen plagg flere i 56. Har ikke planer om å få noen stor baby :-p.

Jeg liker ikke at klærne er for store og må brettes både her og der, så derfor har jeg en del i 50 som passer fint i den første tiden også. Også slipper jeg å drive å vaske så mye klær de første dagene/ukene.

Str 62 er typisk størrelse å få i gave, så der har jeg omtrent ikke kjøpt noe.

Skrevet

Jeg hadde en del i 50 fra tulla vi har fra før, og det er jeg glad for. Turte ikke kjøpe noe i 50 denne gang, men alt i 56 er svømmestørrelse her i gården enda. Knerten er nå 14 dager, og har god plass i str 50 ei god stund enda vil jeg tro. Han var 3160 og 52,5 cm lang når han kom til. Gikk ned til 3 kg, men er på god vei opp igjen nå. Tror de fleste trenger litt i str 50 ja, i alle fall siden han var såpass lang og likevel har god plass. 62 er bare å glemme enda i alle fall.

Nå synes jeg også det er kos med klær som passer sånn noenlunde i alle fall, særlig når det kommer så mange å titter på;)

Skrevet

Jenta mi var 50cm lang og 3040g ved fødselen. Vi brukte str 50 til hun var ca 6 uker.

Skrevet

Synes det kommer litt an på hvor man kjøper tøy. Min nr. 2 var 3080g og 48 cm og brukte str. 44 (prematur) fra H&M i 5 uker, mens bomullsbodyer fra Petit bateau (fransk) varte omtrent like lenge. Synes det er viktig å se etter god fasong. Selv liker jeg ikke når det blir for vidt, eller bukser med føtter (selv om det er veldig søtt!) Da trekker de bare bena inn i buksebenet og blir sittende fast. Gud vet hvor mye penger jeg brukte både med 1. og 2. barn på veeeeldig søte men ubrukelige klær. Denne gangen kommer jeg bare til å handle ulltøy på nøstebarn, for det funker virkelig!

Skrevet

Gjennomsnittsstørrelsen er vel 50 cm og 3500 gr., og det skal tilsvare str. 50.

Vi har heldigvis endel klær etter storebror, og han brukte str. 50 i drøye 6 uker. Så sist trengte vi endel i 50 også.

Men kjøp litt i 50 og litt i 56, også supplerer du etter fødselen ved behov. Man trenger ikke å ha hele garderoben klar på forhånd, men ha noen ex av det viktigste.

Dessuten kan du nok bli overrasket over hvor mye smått du får i gave.

Folk synes det er artig med skikkelige babyklær, og kjøper derfor ofte små størrelser (50 og 56).

Skrevet

Jeg har bare klær i størrelse 56. Det hadde jeg til storesøster også. Men jeg forventet/forventer å få en stor baby da. Både jeg og barnefaren var var rundt 4 kg da vi ble født. ...og jeg er 160 cm høy nå...

Dersom klærne er alt for store får jeg dra bort å kjøpe noe mindre når han kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...