☆☆☆(☆)80 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Glem at dette er en smule uetisk, jeg er nysgjerrig på hva dere som benytter dere av dagmamma som jobber svart betaler? Er det pr time el pr dag?
mamman til pia, eli og mari Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 overgangsstønaden er normalt og betale svart dagmamma om ho er full tid da
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg jobbet som dagmamma i en liten periode. Og jeg fikk 4000 i uken. Dette var for tvillinger.
Fire småtroll Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Veldig stor forskjell på hvor du bor i landet, det er mye dyrere i storbyer med lav barnehagedekning enn i mindre kommuner med ganske god dekning. Jeg bor i en av de litt mindre kommunene, ikke full dekning, men ikke så langt fra heller. Vi har brukt hvit dagmamma i perioder, som f.eks fra permisjonen utløper til neste hovedinntak i barnehage. Vi har betalt 4000,- i mnd for full plass (vi holdt da selv mat og bleier). Vet samme dagmamma også hadde noen svart av og til, da tok hun 3500,- (eller 250,- pr.dag) Du må huske at dagmammaer betaler ikke så mye skatt, de trekker fra slitasje på eget hus, renhold, materiell osv så det blir ikke mange prosentene. Derfor er ikke nødvendigvis prisen på en hvit og en svart dagmamma så forskjellig..
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 OS???? Håper virkelig du mener kontantstøtta???
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Vi benytter oss av svart dagmamma nå i en periode. Jeg begynte i jobb etter permisjon for 2 uker siden, og tarter ny permisjon 1.mars, derfor er det suverent for oss. Snuppa skal uansett være hjemme sammen med meg når jeg ikke jobber lengre. Vi betaler 35kr.pr.time, og da er hun der 3 dager i uka, fra ca 8.30 til 15.30. Det blir myyye dyrere enn barnehage, men vi får heldigvis kontantstøtta etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå