Gå til innhold

å jeg er så SINT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så sint når sambo sier til meg at jeg må passe på så jeg ikke gjør meg dårligere enn det jeg er for jeg har nettopp finni ut jeg er gravid... Men hva vet han om og være gravid han har aldrig vært det før?? Faen heller dritt sekk.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojojoj! nå blei jeg også litt småirritert kjente jeg;

merkelig tegnsetting (sparer du opp punktum slik at du har nok til fem helt på slutten?)

usammenhengende setninger uten begynnelse og/eller slutt

skrivefeil (aldrig)

orddeling (dritt sekk)

å/og feil (i overskriften)

Men jeg kan dessverre ikke gi deg respons på innholdet, for jeg forstår virkelig ikke hva du mener, uansett hvor mye velvilje jeg legger inn her...

Beklager

Skrevet

Jeg forstår va hu vil fram til. Men fostår att alle må ha ORDBOKA liggende klar for og skrive her inne + ,.-;:_§"!#$%&/()=?'+ på rett plass.

Skrevet

Hvis du forstår hva hun mener så kan du vel heller svare hi..

Eller i det minste oversette slik at noen andre kan prøve?

Skrevet

Jeg tror hun mener at samboeren hennes passer på henne. At han sier at hun må være litt forsiktig med hva hun gjør så hun ikke blir dårlig(ere), siden hun nok er litt dårlig. Men samboeren har ikke lov til å uttale seg, for han har aldri vært gravid før.

TROR det er det hun prøver å få frem, selv om jeg ikke helt ser hva hun er sur for...

Skrevet

Det er vel ikke snakk om å/og- feil her, det skulle vel ha stått Åh, jeg er så sint!

Men var vel en litt irriterende ting å si av samboeren hennes? Nettopp funnet ut at hun er gravid, også begynner han allerede nå å fortelle henne at hun ikke skal klage? Er vel en del som får diverse plager, større eller mindre, i forbindelse med svangerskap.

Skrevet

I see, han mener hun ikke skal klage, siden hun nettopp har funnet ut at hun er gravid, og derfor umulig kan ha mange plager? Er det det hun mener?

Skrevet

Ja, kanskje, eller så er det at han "advarer" henne allerede nå mot å klage for mye lengre ut i svangerskapet. Vanskelig å si.

Skrevet

Bad luck HI, du har visst snublet over noen skikkelig frustrerte norsklærere som har sittet over noen ALTFOR store bunker med stiler tidligere i kveld.

Ta dere heller en øl og en lettbent komedie jenter.

Skrevet

kødder dere, eller må man faktsik har 6'er i norsk for å skrive her inne???? ikke heng dere opp i skrivefeil da!!! innlegget er jo forsåvidt lett å tolke: SAMBOEREN MENER AT HUN IKKE SKAL GJØRE SEG TIL HYPOKONDER PGA HUN ER GRAVID!!!! er det godt nok oversatt for dere nå???

Skrevet

Ja, men da må jeg si meg enig med typen hennes.. Graviditet er ingen sykdom. Det er klart det er ubehagelig, og INGEN andre enn deg vet hvordan det er for akkurat deg. Men klager du hver gang det er litt ekkelt hører han ikke på deg den dagen det blir skikkelig vondt. Men for all del; lykke til! Jeg håper du får det lettere når du kommer over i andre trimester og ønsker deg et fortreffelig svangerskap!

Til alle dere som har spora av: Jeg mener selvsagt ikke at det er nødvendig å skrive korrekt norsk, men det er greit å tenke seg om èn gang før man klikker på lagre og se over at det er forståelig for andre. Jeg bare følte for å ramse når det var så stein hakke galt som det der. Men jeg var jo litt kjapp med den å-en min da, og det tar jeg STERK selvkritikk for. Jeg beklager også at jeg førte til at debatten spora av.

Skrevet

Jeg føler med Elvirababy, jeg, og syns at hun skal rive kjeft til gubben sin!!!

Det er utrolig irriterende når andre dikterer hvor dårlig man er/ikke er.

At mannfolk lirer ut av seg slike merkelige ting er en ting, men fytti h... hvor irriterende det er når andre kvinnfolk er eksperter på graviditet, og hvilke plager man "bør" ha/ikke ha.

Skrevet

Jeg skjønte godt hva du mente. Synes det er skikkelig ufint at folk harselerer over innlegg de ikke forstår selv! De kan vel bare rett og slett la være og svare da!

Ang. "drittsekkmannen": La han bli med til jordmor etterhvert, for å få litt info om hva som egentlig skjer i kroppen under et svangerskap. Da kan det hende han får et annet syn på saken.

Skrevet

Skjønner godt at du blir sint når du får så lite empati. Det kan være svært mange vonter og plager som følger med et svangerskap. Lykke til.

Skrevet

Selvom jeg skriver mange feil selv. Så må jeg si at jeg faktisk misstolket det innlegget.

For jeg trodde Elvirababy mente at: samboern hennes ville at hun måtte passe på seg selv når som hun er gravid, slik at hun ikke skulle bli dårligere.

Som f.eks at når man er sliten så bør man slappe av, for gjør man ikke det kan man bli kvalm.

At han brydde seg om henne, å at hun ble sint, fordi hun mente han ikke viste hva han snakket om.

Var seriøst slik jeg tolket det.

Er litt enig og uenig med samboer jeg da.

Hvis man hele tiden går å skjenner etter kvamle og tretthet, da blir man jo gjerne kvalm og trett.

Sen hvis man tenker dette går bra så hjelper det litt på.

Men selvfølgelig er man konstant kvalm eller trøtt så er man konstant kvalm eller trøtt og alle positive tanker i hele verden hjelper ikke spesielt mye da.

Men dette er jo noe en mann/kvinne sier på egen risiko til sin gravide samboer/kone/kjæreste da ;)

Man kødder ikke med gravide damer ;)

Skrevet

Er det mulig??? Hvordan klarer dere å være så ufølsomme? Begynne å krenke henne pga skrivefeil? Kanskje hun har dyseleksi eller noe da vettu... Passe litt på hva dere sier vettu!!

Og selvfølgelig er det irriterende å få høre at du ikke skal klage for mye når du faktisk er dritdårlig... Jeg var dårlig-skamdårlig i 9 mnd og hadde min samboer sagt at jeg ikke skulle klag når jeg var så dårlig, tror jeg neste jeg hadde klabbet til han.. Vær uenig om hva hun er sur for, men for all del- hold kjeft om hvordan folk skriver...

Makan til usselt!!!

Skrevet

To ting...

1. De aller fleste vet at man MÅ passe litt på gramatikken/stavingen når man skriver på kranglesiden. Trenger heller ikke toppkarakter i norsk for å holde seg unna de syndige feilene som blir gjort så ofte. Såvidt jeg husker lærte jeg forskjellen på og/å & da/når lenge før jeg var 10 år gammel.

2. Ønsker man sympati når gubben sier dumme ting, så får man bøttelass med det om man skriver på parforhold debatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...