Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å legge han ofte på magen, men syns ikke det er så lett for han begynner jo å buuuhuu etter bare 2-3 minutt somregel. Han er 2,5 mnd. Liker de det bedre når de blir eldre tro?

Vil jo ikke at han skal bli flat i bakhodet heller... hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm denne gangen klarte han faktisk å ligge slik i hele 8 minutt! Er det lenge?

Skrevet

Lillegull ble rasende sint hver gang han ble lagt på magen. Sjelden han holdt mer enn i noen få minutter, før hylekoret startet. Men når han ble sterkere i rygg/nakke og flinkere til å holde hodet selv så ble det bedre. Og når han var 4 mnd så snudde han seg fra rygg til mage, og etter det er det nesten blitt vanskelig å få han til å ligge på rygg :)

Skjønner jo egentlig godt at de blir sint, er jo ganske intensiv trening å holde det store tunge hodet sitt da. Og den eneste pausa de får er å ligge med ansiktet trykt ned i matta :)

Mitt råd er å legge han på magen hver gang du legger han fra deg, prøv å underholde han ved å enten ligge sammen med han eller sett opp noen leker han kan se på. Her var det veldig populært med et speil som han kunne se seg selv i. Hvis du gjør dette flere ganger om dagen, har han plutselig ligget endel på magen. Når han blir rasende, så lar du han få ligge på rygg. Etterhvert vil det bli bedre når han blir sterkere.

Skrevet

takk for tips, skal prøve dette med speil!

Skrevet

Eni i det "du og jeg og vi tre" sier her,det sa helsesøster her..

Vår jente var heller ikke flink,men de blir bare flinkere og flinkere,bare å øve å ha de gangene de klarer å ligge få ligge så snu de når de gir lyd at de ikke orker mer. Det er jo tungt for de..

Lykke til:)

Skrevet

Frøkna her likte det IKKE i begynnelsen, lå bare et par minutter før hun begynte å mase.

Leste her inne et tips; på stellebordet om morgenen la jeg henne på magen og sattmeg på huk så hun kunne se på ansiktet mitt. Gjorde det hver dag i nesten to uker, og nå liker hun godt å ligge på magen. Selvfølgelig blir det sutring når hun blir sliten av det, og da snur jeg henne, men legger henne gjerne tilbake på magen etter ti minutters tid. ;)

Skrevet

Niks. Små´n hater å ligge på magen. Klaginga begynner nesten med det samme, og går over til grining etter ett minutt eller to. Nå er han akkurat tre måneder. Skjønner ikke det med speil helt ennå, og ikke er leker så interessant i mageleie heller. Men fingrene derimot er nam, nam, så han blir liggende og sutre samtidig som han "gnager" litt på hendene sine....sukk. Håper på bedre tider, for neimen om jeg skal gi meg!

Skrevet

min er 5 mnd da. han liker det ikke så veldig godt. likte det godt da han var liten.. da han var 2 mnd og frem til ca 4 mnd kunne han ligge i sikkert 20 min iallefall.. nå ligge rhan lenge om det er noe spennende å se på. vi var på mor og barn trening og var helt fasinert av hun som ledet det.. så da lå han vel i 30 min. hehe...

men hjemme tar det vel noen min så snur han seg rett på ryggen. akkurat sånn som søsteren gjorde. hehe..

men på 3 mnd kontrollen fikk han masse skryt av at han var sterk i nakken. han har hold hodet fint lenge...lurt å legge dem på magen på magen din. det liker min lille gutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...