Gå til innhold

Hvor ofte paracet til en på 14 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På pakningen står det 3 ggr i døgnet, men jeg synes å huske at legen en gang sa til meg at jeg kunne gi oftere.

Han har feber nesten 40 grader og jeg må gi mye oftere enn hver 8 time for å kunne kontrollere at tempen ikke bir for høy....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier, det står på pakningen. Det er veldig lett å få forgiftning av paracet (desverre ikke så mange som vet/bryr seg om dette), så man bør ikke overstige døgndose, og ihvertfall ikke over lang tid. Når det er sagt så regner jeg med at dette er en forbigående sykdomsepisode, og at han snart er frisk igjen. Da sier de fleste leger at man kan ta en ekstra dose i døgnet, for ett døgn eller to. Paracetamolforgiftning skjer enten etter for stor engangsdose, eller ved lave doser over tid, så din gutt kommer likom litt midt imellom, og da skal det gå greit å gi litt ekstra.

Skrevet

Fikk til svar på legevakta ein gong at han kunne få 4 gonger i døgnet, men sida det var litt på kvelden eg ringte så anbefalte dei at eg venta så lenge som mulig med å gje den.

Han hadde også rundt 40 i feber men formen var fin, feberen ville bare ikkje ned. Han var da 2år. Eg viste kva det var for han hadde avslutta penicilin kur fredags morgon grunna halsbetendelse og detta kom sødagen. Så eg skulle til legen med han på mandagen uansett, var ikkje aktuelt å reise til legevakta slik det var da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...