Gå til innhold

pappen til venninnen til datteren min er dømt for pedofili...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått greie på at pappaen til venninnen til dattera mi har sittet i fengsel pga pedofili. Han hadde vært sammen med mor og hatt sex med jenta hennes på 12-13 år... dette var for maaange år siden og det var ikke hans jente. Moren til jenta anmeldte han og han ble straffet.

Nå har han fått 2 barn selv, en jente og en gutt. Jenta er 6 år og venninne med min jente.. Jeg vet ikke om mammen vet om dette, hun er ikke herfra og kjenner ikke så mange her..og som jeg kjenner henne så tror jeg ikke hun hadde vært sammen med han hadde hun vist det.. Hvis det var meg så ville jeg ha vist det.. men føler jeg ikke kjenner henne godt nok til å si/spør om dette.. hvordan hadde dere forholdt dere til dette?? med tanke på å si noe til henne?? eller hadde dere latt barnet deres gå dit på overnatting el...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri latt min jente vart på besøk der. Du vet aldri når han kan få henne på tomanshånd.

Skrevet

Jeg ville sagt at jentene gjerne kan være venninner, men at du ønsker at de kun skal treffes hjmme hos dere, og ikke hos dem. Og jeg ville sagt hvorfor og lagt til at denne damen stoler kanskje på sin mann, men det er ikke en risiko du er villig til å ta. Utifra reaksjonen hennes vil du jo vite om hun er klar over dette eller ei- og eventuelt ta det derfra. Vet hun om det, men mener det ikke lenger er et problem, så ville jeg likevel ringt en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Jeg synes ikke noen rundt disse barna bør "gamble" på at denne mannen ikke vil begå overgrep.

Skrevet

Å fy for en vanskelig situasjon. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort med hensyn til å fortelle kona hans om det/ spørre henne, men jeg vet at jeg ALDRI ville latt datteren min sove over der. Uansett. Ville også vært skeptisk til å la henne være der i det hele tatt. Det er så mange pedofile som overgriper på nytt, så om han aldri så mye har sonet sin dom, ville jeg ikke stolt ham når det gjalt min egen datter. Dersom moren til venninna til dattera lurer på hvorfor, ville jeg fortalt henne hvorfor.

Skrevet

Hadde ALDRi skjedd at jeg hadde latt barna mine vært hos han nei... den sjansen hadde jeg aldri tatt. Uten at jeg har noen videre peiling på dette, så sies det jo at sjansen for at de vil utføre overgrep gjentatte ganger er stor.

Skrevet

Du kunne jo f.eks tatt opp problemet direkte med ham det gjelder. Det er jo han som har problemet, så du kan si til ham at datteren din ikke får overnatte der pga fortiden hans. Så får han håndtere det som han vil, hvis kona vet det, så sier han det vel som det er - og hvis hun ikke vet det, så slipper i alle fall du å være den som sier det til henne.

Uansett vanskelig...

Skrevet

Ja det har vært utelukket med overnatting. Men vi har vært på besøk der, men da har jeg alltid vært med. Moren hennes er ei kjempekoselig dame og han er nesten aldri hjemme (mye borte pga jobb) Jeg tror ikke hun vet det.. uff..

Skrevet

Mine barn får ikke oppholde seg i hjemmet til pedofildømte, nei.

Pedofili er en legning, ikke et plutselig innfall kombinert med elendig dømmekraft.

La jenta komme på besøk og overnatting hos dere istedet.

Skrevet

Mannen er ikke dømt for pedofili, men for seksuell omgang med en mindreårig. De pedofile tenner ikke på unger som har kommet i puberteten, og det har vel de fleste jenter på 12-13 gjort.. Det heter hebefili når man går etter jenter i denne alderen. Det er ikke sikkert at han er til noen fare for sine egne barn, han er jo ikke dømt for incest, selv om det er jævlig nok det han gjorde. Hadde nok ikke latt mine egne barn være der, men det er mulig han er helt ufarlig for seksåringer, selv om han "liker" jenter i tidlig pubertet. Forsvarer alldeles ikke mannen, men kan være greit å holde styr på hva som er hva av pedofili og hebefili...

Skrevet

Greit å vite at det er forskjellige begreper, men du vet jo ikke hva mannen er dømt for. Jenta kan ha vært 12-13 år da det ble anmeldt, men overgrepene kan ha foregått i en årrekke. Det skriver HI ingenting om. Og bare for å ta meg selv som eksempel, så var det ikke mye pubertet å spore da jeg var 12-13.

Skrevet

Spiller vel liten rolle hva d heter vel??? Poenget er at han har hatt sex med ett BARN langt under den seksuelle lavalder!!!!!

Hadde aldri latt barnet mitt overnattet der, ei heller på dagtid hvis han var tilstedet! Hvis du kjenner henne litt så synes jeg absolutt du burde fortelle henne d du vet, hun har da tross alt barn med han...!

Hadde d vært meg så hadde jeg helt klart ville visst d.

Skrevet

Nei samme sier jeg,... sex med mindreårige er det han er DØMT for, men du vet jo ikke hva som beveger seg mellom øra på han ellers..

Skrevet

Jeg ville ha sendt et anonymt brev til mammaen hennes, og fortalt om mannen. .. litt feigt kanskje, men men.. Synes uansett hun har krav på å vite det, spesielt siden de har barn.

Hadde helller aldri latt ungen min vært på besøk hjemme hos dem.!!

Skrevet

Dette var ikke lett, overnatting er for meg også utelukket. Tror man må tenke litt på jentene her også. Det skal myyye til for HI og bare gå rett til denne moren og fortelle om mannen hennes. Hva med å bli litt kjent med henne først og så forsiktig peile seg inn på temaet. Vet liksom ikke om det blir riktig heller. Å ta det direkte opp med denne mannen er jo også veldig vanskelig. Uansett for å skåne den lille jenta og moren er det jo bedre å fortelle det til dem før de får høre det selv på ryktebørsen... Nei ikke vet jeg hva jeg vil svare her, en veldig vanskelig situasjon. Uansett ville jeg ikke ha sendt jenta mi bort til de med han til stede...

Skrevet

Skriv et anonymt brev?Jeg hadde heller ikke latt min datter eller sønn være hos dem hjemme der.

Skrevet

Det kan jo også hende at mannen kun var 18 år selv da dette sjedde....???

Skrevet

Han var jo sammen med moren til jenta så da må han jo vært eldre en 18..

Skrevet

Ja, men selv om han ebnt var 18 år, så har han sikkert nokk ikke vokst fra seg det...

Skrevet

Jeg ville aldri ha sendt ungen på overnatting eller sendt henne hjem dit på dagen. Ville rett og slett insistert på at lek skjedde i det offentlig rom eller hjemme hos oss.

Hvordan en arrangerer noe slikt, det vet jeg ikke og det fremstår som en veldig vanskelig situasjon.

Og pedofili er da ikke formildende selv om det skjer med større barn som er 12-13 årsalderen.

Skrevet

Vanskelig sak når vi ikke vet alle detaljene rundt saken. Som sagt tidligere her er det ikke sikkert denne mannen er en fare for en seks åring, det er veeeldig stor forskjell på 12-13åringer. Jeg var mer eller mindre ferdigutviklet når jeg var 13 og gikk ofte for å være 16-17år. Hadde foresten og et seksuelt forhold med en som da var 11 år eldre enn meg, det forholdet var det jeg som innledet. Jeg ser nå i ettertid at det høres heeeeelt sykt ut for andre, men det var virkelig ikke det akkurat her. Og jeg ser ikke tilbake på dette som noe overgrep. Hadde foreldrene mine vist om det hadde de nok annmeldt han.

Jaja som sagt vanskelig å si, men for å være på den sikre siden ville jeg nok ikke sendt min datter på overnattingsbesøk før jeg viste mer.

Skrevet

Herregud om han så var 18 (noe han garantert ikke var) så er d såpass stor forskjell på 18-åring og en 12-åring at d er ett like fullt overgrep!!! Hvor korka kan du bli!!!??

Skrevet

Da lurer jeg på hva slags utbytte du hadde av sexen som d barnet du var i forhold til den godt voksne mannen som "utnyttet" deg?? Sorry mac du var bare ett barn!!

Skrevet

Hva skal jeg si da, skal jeg si det var forferdelig og at jeg har lidd veldig av det i ettertid bare fordi det liksom er det som er normalt. Det er nemmelig ikke tilfelle. Hva slags utbytte jeg hadde, hmmm det var gøy, var vel så enkelt som det, og utnyttet ble jeg ihvertfall ikke, uansett om jeg var et barn.

Skrevet

Ville vært forsiktig med hvor mye kontakt din datter får med denne venninen, det som er fælt er at det er hans barn det går ut over...

Si at din datter ikke er noe på besøk hos sin vennine, men venninen er hos din datter, når denne jenta skal hjem er det faren hennes som henter henne, altså din datter blir "kjent/et kjent ansikt" med faren hennes siden hun ser han til tider i forbifarten...

Da kan det lett skje at dersom din datter hadde vært hjemme alene en gang å han på en eller annen måte hadde vist det (gjennom sin datter) så kunne han funnet på å oppsøke din datter, for en overgripers ofre er som regel noen en vet hvem er...

Dette er vertfall noe som har skjedd med noen nære av meg..

Jeg ville gjor som 14:39 skrev lenger oppe, sagt til mor at din datter ikke kom til å få være hjemme hos de p.g.a hans tidligere fortid å sett hvordan hun reagerte..

Skrevet

hi, er du gal?????????????? er du helt tett????????????

dette er da ikke vanskelig i det hele tatt!

hvis du ønske å utsette datteren din for fare lar du henne være i hjemmet til en dømt sex forbryter. hvis du ønsker å beskytte henne gjør du det ikke. herregud! makan til tetthet!!

det som derimot er viktig er å ikke la datteren til overgriperen lide. jeg hadde snakket med mamman til jenta. vær ærlig og ordentlig. det er et uangripelig ønske å ville beskytte barnet sitt. men du kan samtidig understreke at datteren ikke har noe med forbudet å gjøre og at hun er hjertelig velkommen hos dere.

det er ikke ditt ansvar å beskytte konen til overgriperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...