Gå til innhold

Likner disse navnene for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har falt sånn for navnet Stella (er ikke gravid, men håper vi kan bli det snart) Mannen min synes det likner for mye på Isabella, noe som er litt uheldig i og med at han kjenner noen som har kalt barnet sitt for det. Jeg synes jo ikke disse navnene likner i det hele tatt. Endelsen er jo lik, men for meg er det to vidt forskjellige navn. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var snakk om et søsken som het Isabella jeg, når "problemet" var at de liknet.

Ja, de ligner litt, men om det er "barnet til en mannen kjenner" så hadde jeg ikke brydd meg ;o)

Skrevet

Guri, skal man tenke slik hadde det vert få navn man kunne bruke...

hadde nå kompisen sitt barn hett Stella, hadde det vert noe annet.

Skrevet

Det kan en ikke tenke på. Ikke så like, og så lenge det ikke er søsken så hadde jeg ikke tenkt tanken en gang. Høres ut som er dårlig unnskyldning fordi han ikke er så sikker på navnet:)

Skrevet

Joda, men han synes det likner så mye at Stella ikke er aktuelt og det synes jeg er så trist fordi jeg har så lyst til å ha det som navn på neste hvis det blir jente

Skrevet

Det er jo nesten umulig å finne navn da om en har litt barn rundt seg. Nesten alle jentenavn rundt oss er like som Amalie og Emilie, eller thea og mathea, for ikke å snakke om alle søte, korte navn som ender på a - mina, nina, anna, sina, ida osv.

Skrevet

Nei, det synes ikke jeg. navn som Gabriella, mariella osv ville lignet.

Skrevet

For det første så synes eg ikkje dei ligner så veldig, med mindre det hadde vert på søsken, og for det andre så har ikkje våre venners barns navn så stor innvirkning på vårt navnevalg som det der.

Men no hjelper det lite at eg er enig med deg da, for far meiner jo det han meiner uansett.

Skrevet

Man kan ikke ta hensyn til sånne ting, da finner man aldri navn til barna sine. Hvis mannen din også liker navnet, så ser jeg ikke hvorfor dere ikke skulle bruke det (bortsett fra at for meg så er dette et hundenavn, da - he he. Vet om en hund som heter det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...