Gå til innhold

Dag 14 i dag og negativ OPK-test :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt sprø av ventinga jeg altså. Og i tillegg er jeg ikke sikker på om jeg får med meg mannen på sengekos om jeg får en positiv test heller... Han er liksom keen en dag, men ikke helt den neste. Og jeg respekterer det for han har kommet kjempelangt i denne baby-prosessen og er nok ikke lenge til han er helt klar. Så tenk om jeg får ham med i dag og så får jeg egentlig el om 3-4 dager og da vil han ikke?

Men jeg lå litt våken i går natt og hørte på naboens unge hyle på andre siden av veggen. Da krøp jeg tett inntil kjæresten min og tenkte at jammen er det godt å bare være to når man er sliiiiten etter jobb og ikke helt i form...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Hadde det sånn før, og det er forferdelig å måtte time sengekosen så nøyaktig i tilfelle mannen slår seg vrang. Hvilken dag pleier du å ha EL? Og har du brukt EL-tester før?

Hvis du pleier å få positive EL-tester, så kommer den nok til å bli positiv før EL nå og:) Så da kan du jo vente med sengekosen. Eller så lever jo svømmerne opptil 5 dager, så det er jo håp hvis dere har sex i dag og du har EL om 3-4 dager. Masse lykke til!!:)

Skrevet

Så bra at det ikke bare er meg som har gått gjennom denne perioden. Jeg tok en el.test forrige mnd, men det var en dag etter el og den var positiv. Jeg har hatt el på dag 14 og dag 19 før:

http://www.fertilityfriend.com/home/gkben

Skrevet

Da vil jeg anta at du kommer til å få positiv EL-test denne gangen og, men man kan jo aldri være sikker. At tempen din har sunket i dag kan jo være et tegn på EL. Har du noen andre tegn på EL da? Hadde du EL-slim og sånt sist mnd?

Det var vanskelig det her.. Skal du fortelle samboern din når du er i den fruktbare perioden? For hvis du ikke pleier det, så trenger du jo ikke si noe til han, og bare ha sex så ofte som mulig framover. Da er det jo ikke sikkert at han slår seg vrang:)

Skrevet

Jeg har ikke helt funnet dette el-slimet jeg. Er vel "creamy" i dag. Jeg sier fra til ham når jeg er i den fruktbare perioden så får han selv velge. I begynnelsen var det på med kondomen, men nå tar det lengre og lengre tid før den kommer på... Men aldri hele veien... Så vi får se hva som skjer ;)

Skrevet

Får håpe han kjører løpet fullt ut denne gangen da:) Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Jepp, jeg krysser alt bortsett fra beina ;)

Hvordan går det med deg? Hva slags utredning har du hatt?

Skrevet

Det går greit her:) Virker som jeg ikke har EL denne mnd.. Sikkert fordi det er første pp på lenge hvor kroppen ikke er påvirket av pergo. Så det er litt irriterende. Jeg har tatt gynekologisk undersøkelse, innvendig ul, og masse blodprøver. Alt var fint med meg:) Nå venter jeg bare på at sambo skal bli klar til å levere sædprøve, og det virker som han er bittelitt på gli:)

Når har du ikm forresten? Er så koselig at du har flyttet inn hit!!:)

Var det du som dro til Afrika? Eller var det bare ine..? Blander litt jeg;)

Skrevet

Det var jeg som var i Afrika ja. 3 mnd hjemmefra... Men det var godt for forholdet altså, for jeg ble så avslappa (hakuna matata) da jeg var der nede og fikk babysuget skikkelig på avstand. Noe som gjorde at samboeren min var klar til å slutte på pilla og gå over til kondomer og temping i juli :) Men nå er babysuget tilbake... Men ikke så ille som før, heldigvis.

Jeg vet ikke helt når jeg har IKM, jeg må jo få el først før jeg vet det vet du;) Men er på dag 14 i syklusen så håper el er rett rundt hjørnet! Fikk negativ el-test i dag og har ikke flere tester igjen for klarte å rote bort en hel pose av de??? Har bestilt nye, håper de kommer i morgen eller lørdag. Har funnet el 2 av 3 sykluser på dag 14 og dag 19 så håper jeg får el i løpet av helgen i alle fall! Vi bruker ikke kondom lengre, men hopper av i svingen, noe som er STOR framgang! I dag så var det nesten så han gikk "all the way", men dro seg ut i siste liten så vi får se. Sjekka for el-slim i dag og det var creamy, men også ganske stretchy, så jeg holder håpet oppe til mensen kommer, he he :) Kjenner at det hadde vært fint å ha en julegave til svigers i år, blir første barnebarnet for dem i så fall. Skal feire jul med sambos familie i år og hadde vært sååååå koselig å si det til dem på julaften ("nei takk, jeg skal ikke ha akevitt, jeg er gravid" :). Men jeg er veldig veldig sikker nå på at han er skikkelig på glid og at jeg er gravid innen jeg er 30 som er 1,5 år til. Og samboeren min vil ha en hel ungeflokk så når jeg først får en så vil han sikkert ha 3-4 til... Hjelp!

Hvorfor vil ikke samboeren din levere prøve da? han er kanskje redd for at det er han det er noe galt med?

Skrevet

Bare Ine er forresten ikke sammen med samboeren sin lengre, de flytta fra hverandre i vinter og de er begge i nye forhold... sånn kan det gå...

Skrevet

Uff, det visste jeg ikke, vet du hvordan det går med henne? Var det hun som gjorde det slutt?

Den Afrika turen hørtes herlig ut. Og det virker jo som at det fikk samboern din til å tenke, og det er jo kjempebra! Kan tenke meg at det var deilig å få babysuget på avstand. Hadde du det fint da? Det var nok mye å oppleve der:)

Hehe, ja det er sant;) At det er creamy, men ganske stretchy tyder på at østrogenet er på vei opp, og at EL sikker kommer i løpet av noen dager. Så jeg vil tro at du har EL i helgen:) Det er jo superbra at det er så stor fremgang! Jeg er heeelt sikker på at om en pp eller to, så kjører han nok løpet fullt ut hver gang. Tenk for en fantastik julegave å gi til familien. Det har jeg også utrooolig lyst til!! Du kommer nok garantert til å være gravid inne du er 30 ja! Kjempesøtt at han vil ha så mange barn på rappen, sånn er sambo og!

Han vil ikke levere prøve fordi han synes det er så utroolig flaut! Han påstår at han ikke bryr seg så mye om resultatet, han synes bare det er forferdelig at noen skal se hans dyrbare dråper:P Men han sier at han begynner å bli utålmodig, så mest sannsynlig leverer han i des/jan. Bare han ikke ombestemmer seg igjen. Er ikke greit med disse mannfolka;)

Skrevet

Det går veldig bra med henne. Var han som gjorde det slutt og det var ikke enkelt, men hun er nyforelska og har det bra!

Afrika var slitsomt og herlig på en gang. Var mye syk med magetrøbbel og fantastisk å komme hjem etter å ha vært borte fra sambo i 3 mnd! Men var en opplevelse jeg ikke ville vært foruten.

Jeg spurte sambo hva han egentlig mener med å være så uforsiktig om dagen, er han klar eller ikke? Og hva om jeg kommer om 2 ukers tid og er gravid? Han bare trakk litt på skuldrene og sa at da fikk han drikke tax-free vinen alene, he he:) han sier en del søte ting om dagen, som da jeg freaka litt ut om jeg kanskje ikke var klar, og hva vet vel jeg om babyer, hvordan tar man egenlig vare på de? Han bare sa at det kommer helt sikkert helt naturlig, og de griner, bæsjer eller sover jo bare i begynnelsen så hvor komplisert kunne det vel være? he he. så søt da! kommer til å være dritnervøs for å fortelle ham det om jeg blir gravid nå før han er skikkelig klar, men egenlig tror jeg nesten han kommer til å takle det bedre enn meg ;)

Skrevet

Uff, høres ut som hun har hatt det tøft, men det er godt å høre at hun er nyforelska og har det bra! Det er nok en mening med alt:)

Slitsomt med så mye magetrøbbel, og skjønner at du savnet sambo masse! Men det er bra at du er så fornøyd fordet:)

Hehe, så utrolig mye søtt han sier. Uansett hva han gjør så er han klar nå altså, det er jeg helt sikker på! Jeg tror de fleste freaker ut ved en positiv test. Jeg og sambo var livredde når det plutselig sto "Gravid" på testen, men jeg begynte jo å blø med en gang da. Men uansett hvor klar man er, så tror jeg at man får et sjokk når testen blir positiv. Og jeg tror nok at han kommer til å bli overlykkelig når du blir gravid, selv om dere kanskje blir litt nervøse med en gang;)

Skrevet

Ja, jeg tror også han er ganske klar, oppe i hodet, men han klarer nok ikke helt å stole på det selv ennå... Fikk skyggestrek på el-testen i dag. Fikk en ny forsyning i posten i dag og løp rett opp og testa :) Så nå har jeg nok tester til noen dager framover. Har ikke testa for el før med OPK-test for syntes ikke det var nødvendig ettersom vi ikke prøvde likevel. Forrige mnd tok jeg en test dagen etter el som var klart positiv, men det var mest for morro. Nå er det liksom litt mer seriøst....

Skrevet

Hehe, nei de mannfolka bruker litt tid på å overbevise seg selv;) Men når de først får lyst på baby, så er de veldig søte da! Så gøy at du fikk skyggestrek! Har du pleid å få blendahvit? I såfall så begynner det nok å nærme seg EL:) Det jo superspennende når det begynner å bli seriøst! Tenk om han kjører løpet fullt ut når den blir positiv!!:)

Skrevet

Ja, den har vært blendahvit hittil så det er nok noe på gang :) Han hoppa av i svingen i går og. Tenkte jeg skulle ta en "hviledag" i dag for vi skal ha besøk og sånn i kveld, men får se hva tempen sier i morgen tidlig før jeg skal på jobb :)

Skrevet

Det blir spennende! Håper at strekene blir like sterke i morgen, og at han ikke hopper av:) Men det kan jo bli baby selv om han hopper av da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...