Gå til innhold

Hva er det med svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vår andre sønn for tretten dager siden, men svigerforeldrene har enda ikke vært å sett lillegullet:(( De bor ganske nært sykehuset, men da var svigemor syk, så hadde full forståelse for at hun holdt seg hjemme. Men når mannen min ringte å inviterte de sist helg, så passet det ikke. Fikk høre etterpå at de hadde vært i sverige og handlet røyk???? Ellers er svigerfar veldig opptatt i vedskogen(til eget forbruk).

Blir spennende å se om de kommer i helga? De bor bare fire mil unna oss.

Jeg er skuffet, men synes mest synd på mannen min. Hva er det som gjør foreldrene hans så lite intressert i å se sitt nye barnebarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ikke vil "renne ned dørene" rett etter fødsel av hensyn til dere? :o)

Skrevet

Kan jo være at de vil la dere kose der sammen mens faren har permisjon?

Skrevet

Enig med HI, synst dette var litt rart... Hadde vert rart i vår familie i alle fall.

Skrevet

Dette virker veldig rar. Men er de av den sort du må invitere? Kanskje du skal ringe dem og høre om de vil komme en ettermiddag? 4 mil er da ikke så langt.

Skrevet

Jeg hadde som deg tatt det litt personlig, ja.

Trist at de ikke engasjerer seg.

Vi er en starte-på-nytt-familie (begge kom fra tidligere lange forhold med barn), og jeg tok ikke for gitt at alle rundt oss skulle omfavne hverken oss som par, eller det nye vesenet når den tid kom. Men over all forventning har både "vi" og babyen blitt godt mottatt, og vi blir støttet og etterspurt både store og små.

..og jeg vet at jeg hadde synes det var trist hvis de tilsynelatende ikke prioriterte sitt nye barnebarn. Mest for barnet sin skyld.

Tror nesten jeg ville bedt mannen min snakket med sine foreldre og sagt det som det var - at dere lurer på hvorfor de ikke vil komme. Men det er lett å si når jeg ikke står i dine sko.

Skrevet

Hadde jeg syns hadde vært veldig rart også..

4 mil er jo ikke mer enn 40 min å kjøre...

Hadde nok blitt fornærmet om det var meg ja...

Skrevet

Veldig trist med slike besteforeldre, men dei finnes der ute, desverre. Ein kan håpe at det er av hensyn til dåke at dei har holdt seg heime. Har du vert mykje sjuk og sliten i svangerskapet kanskje? Det er mulig dei vil at du skal komme til hektene før dei kjem. Kanskje dei er redd du skal slite deg ut på å varte dei opp? Spør dei rett ut, eller vent tålmodig på gjerdet, det er ikkje så mykje anna å gjer. Eg og synes synd på mannen din. Det er noko rart med besteforeldre som ikkje kjem for å sjå barnebarnet sitt, dersom dei har anledning til det.

Me har slike familiemedlemmer me også, som stadig skuffer. Det beste ein kan gjer er å slutte å bry seg. Eg venter ikkje på at farmor skal komme, det ha eg aldri gjort. Ho såg mallo for første gang då ho var 14mnd. Og ja, ho er meir mobil og sprek enn dei fleste oldermødre. Ho er nokon å 60 og så sprek at ho spring fra dei fleste til fjells, så det er ikkje det det står på. Men no er ho i ein heilt spesiell kategori av eit kvinnemenneske da.

Skrevet

Ja takk for mange gode innspill. De ha aldri vært å besøkt oss mye, men svigermor blir fornærmet hvis vi ikke kommer ofte. Hun har til og med sagt til meg at hun føler at hun har mistet sønnen sin, når vi kjøpte oss hus så langt unna.......... synes jo nesten litt synd på henne. Men det er jo faktisk enklere for dem å kjøre seg en ettermiddag, enn for oss som har litt flere baller i lufta enn dem.

Ja de må inviteres hvis de skal komme, men nå har vi ringt de flere ganger så vi får vente å se om de kommer. Min kjære sier han ikke orker å mase mere på de, men synes det er synd at de mister den nære kontakten med barnebarna.

Skrevet

Det er ikkje synd på ho fordi om dåke har flytta eit stykke unna. Det er jo heilt vanlig i våre dager, og ingen kan vente at sønnen skal bu i nabohuset resten av livet. Ikkje la ho få kreditt for den martyrrolla der. Eg stjal svigermor sin sønn med meg til andre sida av europa. Me har alikevel klart å holde god kontakt uten at nokon føler nokon har stjelt nokon som helst.

Skrevet

Don't get me started ndg svigers altså.. Mine svigers gjorde akkurat det samme.. svigermor fikk tilbud om å sitte på med min mor til sykehuset, siden hun er redd for å kjøre bil alene, men hun takket nei. "Kneet var litt ekkelt"..!!!! Hallo?? Min mor hadde reist om så tarmene hang utafor, altså..

Hvis de er som mine svigers, så er de nok utrolig selvopptatte..Håper det skyldes en annen grunn til deg, altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...