Oledoledoffen Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Vi fikk ei jente for 3 mnd siden og var veldig i tvil om navnet. Hadde mange muligheter og min favoritt var Mathea. Vi endte med Kamilla, og jeg er bare redd for at det er et sånn "det heter moren min også"-navn, hvis dere forstår. At ingen barn på hennes egen alder heter det, men alle har en mor, tante el.l. som heter det. Jeg har selv et sånnt navn og synes ikke det er særlig festlig... mannen min ville ikke ha mathea fordi han mente det var for sjeldent... Angrer nå, og tenker at jeg bare skulle stått på og kjempet litt mere for mathea, så han kunne venne seg til det.
Tante Blås Squaw Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Fristen for å melde om navn til Folkeregisteret er vel 6 mnd? Dette ordner dere ) Når det er sagt; spiller det noen rolle hvilken alder andre med det samme navnet har?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Eg har fått høre at dattera mi som heiter Kirsten har eit navn som minner om ei gammal tante....... Men eg er litt opptatt av at ikkje alle skal heite det samma, kjedelig å gå i bhg også er det tre andre med det navet....... Syns Kamilla er fint eg det samma med Mathea.
Vipsenmamma Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Kamilla er jo mye mer sjeldent nå enn Mathea på små barn. Og mye finere. Det må jo være bedre å ha et navn som ikke så mange på samme alder har - det er jo de du treffer på skolen...... Det spiller vel ingen rolle om noen har en tante som heter det?
cherry coke Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 For å si det sånn, så har jenta mi et navn de fleste assosierer med gamle damer=) Plager ikke meg, da jeg synes navnet er det vakreste i verden og jenta mi kler det godt. Synes Kamilla var flott, jeg.Og det er større sjangs for at flere av barna heter Mathea.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 mathea er NYDELIG.. kjempe fint navn!! Camilla er også fint da! =) men liker mathea best.. Hvis ikke papirer o.l er sendt inn så er det vel ikke noe problem det..? KOmmer jo an på mannen din også da
Høst:-) Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Skjønner godt hvordan du har det... Jeg synes det er så vanskelig med guttenavn. Klarte ikke å betemme meg for navn til sønnen vår og lot derfor mannen min avgjøre det. Han er nå snart tre måneder, og jeg har ennå ikke klart å venne meg til navnet. Trodde det skulle ble naturlig etter at vi hadde bestemt oss. Forsovet et fint navn (Eivind), men føler det ikke helt representerer meg. Dette er også et navn som få små barn har, men heller menn i vår generasjon og eldre. Det synes jeg er derimot er positivt. Ønsket å unngå et for vanlig navn som mange i barnehagen kom til å hete... Jeg synes både Kamilla og Mathea er fine navn. For min del synes jeg det blir for dumt å bytte navn nå som alle har begynt å bruke navnet osv. Får heller være mer bestemt ved evt neste barn;-) Håper du klarer å forsone deg med navnet etter hvert! Det satser jeg på...
Blue Lady Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Som en annen sier så må det være mye bedre å ha et navn som ikke "halve" barnehagen heter. Utrolig kjedelig å måtte være Mathea R (f.eks) i en klasse osm også har en Mathea O. og en Mathea G.
erteposen + 4 Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Kamilla er et navn hun vil oppleve at et par andre på hennes alder heter. Sjekk ssb.no. På navnedebatten blir det ganske så ofte nevnt, og de siste året vet jeg om to jenter som har fått det navnet. Et kjempe flott navn. Mathea og Thea er jo det mange som heter, på lik linje med Linda o.l som var populært da. Tror hun vil være glad for Kamilla. Et klassisk navn som holder stand, og det passer også flott til en voksen kvinne.
Blåmandag¤ Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Kamilla/Camilla er da et klassisk navn. Jeg kjenner to små jenter som heter det, de er 4 og 10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå