Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Er gravid (uke 29) og har vært delvis sykemeldt pga ulike plager en periode. For to uker siden ble jeg så 100% sm en periode. Var innom jobben min i går og fortalte at jeg vet om og evt hvor mye jeg kan jobbe neste torsdag, da jeg har legetime. Sjefen min sier så omtenksomt; "Kan du ikke bare ta det litt med ro nåda? Tenke på deg selv og slappe av de siste mnd før den lille kommer?! Det er jo MYE bedre for deg å være 100% sykemeldt enn å slite deg ut her!" Enten synes de veldig synd på meg med "alle" disse plagene, eller så er de glade for at de slipper å ta seg bryet med å tilrettelegge... Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke av de to det er....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Hmmmm. Skjønner godt du lurer litt ja. Det hadde jeg gjort også. Vet ikke hvor mye din arbeidsgiver dekker av sykepenger, men det er i alle fall dyrt for bedriften med egenmeldinger nå og da. Tilrettelegging blir jo også på en måte "redusert" arbeidskraft. Slik jeg ser det så vil hun nok kanskje få inn en erstatter. MEN, samtidig så kan det vel kanskje være like greit for deg. Hvis du ikke har et sterkt ønske om å jobbe da..Ikke ta det personlig. Arbeidsgiveren tenker nok bare på det økonomiske biten ved det.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Ville valgt å ta det positivt og kost meg med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk høre det samme og vet med sikkerhet at det ikke var for å slippe bryet med tilrettelegging... Vet at det var fordi jeg normalt ikke er den første til å være borte, "sutre", og har en tendens til å "presse" meg for mye. Min sjef var omtenksom. Men dette kommer jo an på situasjonen og hvordan sjefen din er... Jeg jobber bare med menn og de var SÅÅÅ bekymret alle sammen, fikk nesten ikke ta på meg skoen selv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå