Gå til innhold

Er dette noe å bekymre seg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, er vel ikke akkurat bekymret, men tenker litt på det.

Gutten vår blir 5 år i januar, og i høst begynte han og søstera i helt ny bhg, som er ganske stor.

I den gamle bhg hadde han 4 gutter som han lekte med hver dag, og alle var født på samme året. Men, har lagt merke til at etter han begynte i ny bhg så leker han mye med de som er 1-1,5 år yngre enn seg... Og jeg ser at de som er på den alderen leker på en annen måte enn det min sønn gjør, for de er jo yngre.

Jeg tror noe av grunnen er at han noen ganger syns det er vanskelig å komme inn i leken til de på samme alder+ at det er såpass mange barn i bhg der at han ikke helt finner frem til de som han kanskje "passer" sammen med.

Han sier selv at den og den sier at han ikke får være med å leke med de, derfor leker han med de som er yngre.

Er dette noe vi trenger å bekymre oss for? Og bør vi ta det opp med bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han synes det er kjedelig at han ikke får være med de store og føler seg utestengt kan dere jo ta det opp med de bhg, da kan de sikkert hjelpe han inn i leken. Er av og til litt vanskelig å vite hvordan man skal "melde seg inn" i en lekegruppe når man er helt ny.

Skrevet

Hadde nok snakka med bhg og hørt om dei kunne hjelpe til å få han med i leiken til dei som er like gamle fordi han ikkje har klarte det selv.

Det er ikkje det at han skal få det servert på eit fat men litt hjelp i start fasten bare. Det er ikkje like lett bestandig å komma inn i ny bhg og at alt skal gå på skinner med ein gong. Men hvis dei voksene har litt oppmerksomhet på han i ein periode så burde det gå seg til.

Skrevet

Ja, det er snart foreldresamtaler, så skal ta det opp da.

Denne bhg er ny for alle, så det var liksom ingen som kjente hverandre så godt fra før. Men, gutten vår er ganske rolig og beskjeden, så om det blir noen som er litt dominerende og frempå, så trekker han seg litt tilbake.

Er det teit å spørre om bhg kan prøve å å sette han i gruppe med noen som de tror han kan leke fint med? Eller blir det å styre barna litt for mye?

Skrevet

Dytter denne litt nå, jeg.

Skrevet

Dytter en gang til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...