Gå til innhold

lurer på en ting ang. sjukemelding/lønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært sjukemeldt før, og vet derfor ikke hvordan dette fungerer. Jeg har vært sjukemeldt siden 1.september. I september fikk jeg full lønn (fast lønn for mine faste 25%, pluss lønn for engasjement jeg går i, tilsammen ca 45%)

Men i oktober fikk jeg bare lønn for mine faste 25%, fra arbeidsgiver.

Jeg jobber i kommunen her hvor jeg bor.

Jeg spurte sjefen min om dette, og hun mente at jeg skulle få lønn for både mine faste vakter OG for engasjementet jeg går i, selv om jeg er sykemeldt.

Noen som vet? Kommer faste lønna fra kommunen, og resten (altså det jeg jobber med som engasjement) fra Nav?

Da jeg gikk i mamma permisjon sist, så fikk jeg min faste lønn fra arbeidsgiver (altså kommunen) den 12. hver mnd, da vi pleier å få lønn.

Men så fikk jeg ekstra for alle ekstravaktene jeg hadde tatt i løpet av det året, eller halve året, før jeg gikk ut i permisjon, utbetalt av Nav rundt den 25. hver mnd. (jeg viste lønnslipper fra det siste halve året, og fikk en gjennomsnitt av det hver mnd.).

Noen som vet om det er sånn når man er sykemeldt også? Går dette automatisk, eller må jeg dra ned til Nav og vise lønnslipper og "kreve" dette ekstra, nå som jeg er sykemeldt også??

Håper noen forstår spm mitt, og at noen vet hvordan det fungerer, sånn at jeg kan få et svar :-) Mulig jeg må ha det inn med teskje, men jeg har bare ikke peiling på hvordan ting fungerer. Aldri helt satt meg inn i det :-)

Hjelp, noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha penger for ekstravaktene også ja. De betaler Nav ut. Ta en telefon til dem du, er mulig de jobber med saken. Men de kan være innmari treige....

Skrevet

Ok, tusen takk for svar :-)

Skrevet

Virker som du skal ha det faste utbetalt fra din arbeidsgiver (kommunen får det da refundert fra nav). Det for engasjementet kommer nok fra Nav. Dette burde uansett lønningskontoret i kommunen vite. Ring de om du fortsatt lurer etter i morgen. I dag er det bare 23. og pengene kommer jo vanligvis ikke før rundt den 25. Kan hende de kommer i morgen. Hvis ikke er det jo bare å ringe nav...

Skrevet

Ja, det var det jeg lurte på også, om det er sånn det fungerer, at resten utbetales av Nav. Tenkte jeg skulle vente til i morgen å se om det kommer inn noe, hvis ikke får jeg bare ta den telefonen til nav, ja!

Takker for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...