Haugtussa82 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Sluttet på p-plasteret for 2 1/2 mnd siden, og i går fikk jeg endelig tilbake mensen... Så nå som jeg er fruktbar igjen håper jeg bare at jeg får normale sykluser, og at vi kan kjøre på med å lage barn ) MEN samboeren er vel ikke helt der enda... Han hopper av i svingen, og når jeg vil prate om barn så unngår han bare temaet eller sier at vi må ta det som det kommer... Men så lenge han hopper av så er ikke sjansene akkurat så store for å lykkes med barn med det første... Jeg vet at han vil ha barn, men han er redd han må nedprioritere hobbyer etc, så han føler seg nok ikke helt klar enda. Vanskeligere enn jeg trodde dette! Vi er 26 begge to, hus, faste jobber osv... Så alt ligger egentlig til rette... Håper bare han lar det "stå til" snart!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Lykke til! Samboeren min er også 26 (jeg er 28,5) og ikke helt klar... Men det kommer seg litt hver dag! Vanskelig å være tålmodig innimellom, men for hver gang han blir litt mer klar så føles det veldig verdt å vente på
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Heisann! Å ha sluttet med prevensjon er jo et stooort skritt å ta da.. og selv om han hopper av i svingen så kan det jo skje tummelumske ting fordi? Jeg har selv akkurat fått med sambo på prøving, så jeg vet hvor kjipt det er å gå rundt og vente, og ikke minst hvor ufattelig treigt tiden går.. men det har vært verdt å vente på! Har ikke fått tilbake mens etter p-pilleslutt enda, snart to måneder siden sist, så jeg drar snart til legen for å få tabletter til å sette igang systemet igjen:) Ønsker deg mye lykke til, hold oss oppdatert!
Haugtussa82 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2008 HI her... Takk for svar! :-) Joda, det er jo et godt skritt fremover å ha sluttet på p-plasteret, men jeg har begynt på PFC (Pearly) istedet. Så nå som jeg har fått mensen så funker den forhåpentligvis (hvis jeg har jevne sykluser iallefall), så nå frykter jeg at han kommer til å bare hoppe av hele tiden med mindre jeg sier "grønt lys i dag!" :-p (Grønt lys= ikke fruktbar iflg. Pearly)... Så vi får nå se da... Blir spennende å se iallefall, hva han gjør. Hvis han fortsetter å hoppe av så får jeg vel bare håpe på et "uhell" :-D Eller ta en skikkelig konfrontasjon til slutt... Men håper jo bare på at han skal la det stå til da :-p Hvordan fikk dere overtalt mennene deres? Jeg har jo ikke det problemet at han ikke vil ha barn, men jeg tror ikke han er klar for å si "nå prøver vi", han tror vel at nå betyr NÅ, og at han helt plutselig blir pappa, hehe... Liten sannsynlighet for det desverre :-p
Haugtussa82 Skrevet 4. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2008 NÅ ER JEG SÅ GLAD!!! Tok en "alvorsprat" med sambo i går og snakket litt om baby... La frem fakta og statistikk som viste at det ikke nødvendigvis klaffer på første eller femte forsøk, så vi må skynde oss å sette i gang hvis vi ikke skal bli "gamle foreldre", hehehehe... Han sa ikke så mye, men når jeg spurte om hvordan han så på saken så sa han "Ja... Det er vel på tide nå." Så herved er vi prøvere ) *seiersdans*
Pappa30 Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Kjenner meg veldig godt igjen! Hadde en samboer som var veldig gira på at nå måtte vi sette i gang. Egentlig var jeg enig, men samtidig var det litt nifst. Det er jo ingen vei tilbake etterpå, og jeg var veldig bekymra for at alt jeg kanskje måtte ofre når vi fikk barn. Følte plutselig at jeg ikke var sååååå voksen likevel!! Men vi satte nå i gang likevel, og det tok ikke lang tid før hun var gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå