Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Sambo har to barn fra før (12 og 16 år). Sammen har vi jenta på 10 og lillegutt som nå er 15 mnd. Synes det er grusomt og tenke på at jeg ikke skal få gå gravid og oppleve fødsel og spebarnstid en gang til!!! Så vi ønsker oss begge et barn til. Grunnet økonomi bor vi trangt nå. Og det vil nok ta 2-3 år før vi kan ha råd til noe nytt og større. Skulle vi fått et barn til må lillegutt dele rom med storesøster på 10(han bor nå på rom med oss). Og det er i det hele tatt et stort mysterium hvordan vi skal klare å få plass til en til pluss alt utstyret som medfølger!!! På den annen side føler vi at det må skje nå hvis det skal skje! Sambo er passert 40 og vil ikke vente lenge!! Klarer ikke bestemme meg!!! Skal vi slå oss til ro og være takknemlig for de fire(!) vi har eller bør vi få en til?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Det er det forsåvidt bare dere selv som kan svare på. Ut fra de ytre omstendighetene ser det ut som om dere bør være fornøyd med de barna dere har og la det være med det, men så er det disse følelsene da... En annen ting: vil du noengang føle deg helt ferdig, tror du? Det kan virke som om du nyter å være gravid og ha baby i huset, kanskje en del av deg alltid vil ha en til uansett hvor mange barn du får? Uansett er det nok bare dere som kan finne utav dette her. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 er i samme situasjon selv, vet hvordan du har det. Det er ikke lett, men det er nok bare dere som vet svaret!!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis du har hatt fine svangerskap og fin spebarnstid blir du aldri "ferdig" med å få barn. Dermed er det ofte det praktiske og ikke det følelsesmessige som spiller inn. Dessverre er det jo slik at det praktiske teller en del... Med to+to og en liten til må dere kanskje også, i tillegg til ny bolig ha ny bil? Men det er jo dere som må kjenne på dette her. Vi har selv tre barn, og aldeles ikke nok soverom og det er veldig slitsomt da minstemann holder hele familien våken om natten... kaos med alt tøy og støvler i gangen, blir litt gal av å ha barn rundt meg hele tiden da det er litt liten plass her hjemme. Men vi koser oss allikevel og har god økonomi, så håper vi finner noe større snart.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Syv seter har vi. . . . Kan ikke si at svangerskapene har vært helt problemfri, har hatt en del plager. . . . klarer ikke bestemme meg!!! HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Sier som de over at dette må dere finne ut av sselv. Du sier det vil ta 2-3 år før dere får råd til noe større. Selv om det er trangt blir det ikke så mye trangere med ett barn til. Dere må bare snu dere om og finne nye løsninger. Dere ønsker jo dette begge to, og spørsmålet er om dere vil angre om dere ikke gjør det..?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Kanskje vente til barnebarna kommer da? Selv holdt jeg på sånn i 7 år!!! Skal... Skal ikke. Til slutt hadde jeg bestemt meg for at vi hadde det bra nå, og ikke skulle ha flere. Absolutt ikke! Jeg var helt ferdig. Etter et par år, begynte den ene etter den andre på jobben å komme gravid, + venninden min. Jeg ble da fristet i øyeblikklet, og fikk sistemann i en alder av 40. Bra på mange måter, koser meg, men skulle gjerne ønsket at jeg fikk litt før! Mange år til jeg kan slappe av igjen nå, og baare tenke på meg selv og mitt. Det er litt skremmende.. jeg er jo nesten på gamlehjem da, ....hvertfall pensjonist. uff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå