Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Min kjære har bursdag rett før jul - og jeg har lyst å kjøpe en ordentlig allværsjakke til han til kombiert bursdags og julagave (kjøper noe symbolsk til bursdagen da) De jakkene jeg VET er gode og samtidig pene er Bergans, men de koster fra 3000 kr og oppover. Selv om vi ikke har så mye til overs i måneden, har vi jo sparekontoer begge to. Jeg tenker å ta penger fra min konto, og kjøpe en ordentlig jakke til han. Han trenger det veldig. To ganger tidligere har han kjøpt seg sånne halvbra jakker, hvorpå resultatet er at de ikke er tette, og eller revner i foret. (HH og MacKinley) Hva sier dere ? Skal jeg investere i dette til han, eller kjøpe et billigere merke en gang til ? Tenkte å tipse svigers om at de kan kjøpe en ordentlig, vanntett turbukse som matcher.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 jeg syns det høres ganske ekstremt ut å bruke 3000 kr på en jakke og får litt vondt inni meg av tanken :S er den på tilbud i det minste?
Zitro Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde spurt han jeg om han virkelig ønsker seg en slik dyr jakke. Nettopp pga dem er jo sinnsykt dyre.... Her i huset bruker vi ikke så mye penger på en ting uten at begge er informert om det. Selv om det er "egne" penger... Men utenom det så er det jo en fin kombi jul/bursdags gave da! Jeg hadde blitt super glad, pga jeg synes dem er så utrolig fine....
erteposen + 4 Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Min erfaring er at de fleste av oss klarer seg med en billigere jakke om en ikke er svært friluftsinteressert. Samtidig er en klassisk trelags goretex jakke (hadde ikke kjøpt en motefarge) en investering, og det er en fin gave. Har hatt en bergans jakke og bukse i 12 år som har vært med meg på mange langturer og toppturer. Med godt stell holder de lenge:)
Piken på landet Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Hehe, jeg har i flere år sagt at NÅ skal jeg unne meg en skikkelig jakke. Men så har det alltid vært en grunn til at det ikke har blitt. Men nå er det ingen grunn til ikke å kjøpe, så jeg løp av gårde til butikken. Syns ikke årets Bergans var noe revolusjonerene fine, men så en nydelig Hagløfs som jeg fallt pladask for. Tenkte at den kanskje også var litt billigere enn Bergans. Men den kostet søren meg 4500 kr!!!! Så det endte med en Bergans til 1600. Jeg klarer bare ikke å bruke så mye penger på et plagg, selv om vi fint har råd. Jeg er ikke såååå mye ute i ruskevær at jeg har behov for trelags goretex, holder i hauevis med ett lag som min 1600 kroners jakke har. Har heller ikke alle finessene som 71 grader nord jakken, men til å gå tur i skogen et par ganger i uken trengs det ikke heller. Det er jo en prioriteringssak da, og kommer jo ann på bruken. Er han en ivrig offpist kjører slik at han trenger alle skifunksjonene, eller han er ute i pøsregn i timesvis mer enn en gang i uka, så er det nok kanskje verdt investeringen. Men viss han er en gj.snitts turgåer, som kanskje også lar være å gå ut i det verste været, så hadde jeg aldri brukt så mye penger. For de aller fleste er det nok med en helt vanlig allværsjakke.
snuppedupp Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Ta en tur innom en sportsbutikk så vil du finne en mengde fine goretex jakker til 1 /3 av prisen. Bergans er dyrt på grunn av merket det betyr ikke at de har de beste jakkene.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ønsket meg penger av alle til 30 års dagen min, og kjøpte både bukse og jakke i Bergans. Klassisk, svart farge som kan kombineres med stilige skjerf etc. Må bli noe i den duren. synes Hagløfs er stiligere, men de er jo som det nevnes over her - enda dyrere. Jeg skal sjekke ut om de har rimeligere merker som holder mål. Har som sagt prøvd Helly Hansen og MCKinley og de var IKKE bra. Og han er en gjennomsnitts turgåer, som også trenger jakka til og fra jobb i Bergen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå