Trønderpia Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Som man kjøper fryst i butikken..? (Reinskjøtt) Har så veldig lyst på dette, men er noe usikker.. :-)
Bobla74 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Spis i vei :-) Kan love deg at de ikke slutter å spise reinkjøtt i finnmark når de er gravide :-)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Det har jeg spist hvertfall og ikke tenkt på at det skulle være noe problem heller igrunn
Herkules Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Nå er det jo akkurat slikt kjøtt som er nevnt på matportalen at man skal være obs på Det står også at man skal begrense radioaktiv mat så man kan fint spise det, men at det ikke er noen restriksjoner er feil. Det står utfyllende om temaet på matportalen.
gullnr2 Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Da jeg var gravid med nr 1 for 5 år sida, het det seg at man ikke skulle spise reinkjøtt fra sør for Dovre, så kjøtt fra Finnmark var i allefall greit da. Jeg har i allefall spist masse delig finnbiff under begge svangerskapene, fra Finnmark selvsagt.
Maya_1 Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 http://matportalen.no/Emner/Gravide "På grunn av forurensning etter Tsjernobylulykken kan matvarer fra enkelte områder i Norge, blant annet reinkjøtt og vilt ferskvannsfisk, sopp og ville bær fortsatt inneholde noe radioaktivitet. Gravide bør ikke få i seg mer enn 40.000 becquerel i året. Se Kostholdsråd for matvarer forurenset med radioaktivitet" Så litt finnbiff skader sikkert ikke er vel ikke snakk om store mengedene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå