Gå til innhold

Hei fra oss i phantom-hulen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at Oslo/Akershus gjengen er på treff i parken sånn ca nå, og vi skulle gjerne ha vært med, men det er ikke bestandig slikt lar seg gjøre... (Jeg må øve meg litt på å stå over ting tror jeg..for at jeg skal synes det er greit...;))

Vi har hatt noen tøffe uker siden treffet hos Verdens Lykkeligste. Tøffest har det nok vært for mammaen, for det skal visst endel søvn til for å fungere i hverdagen...men akkurat den delen av instruksjonsboken har T&T latt være å lære seg... De synes natten egner seg best til spising, kosing, sutring, gråting, bæsjing og korøvelse, soving er for de kjedelige tror de..Dermed traff phantomet veggen med et smell, og har fått klar beskjed av lege å roe ned tilværelsen noen hakk, samt sove mer... Enkelt sagt, vanskelig gjennomførbart med 3 mnd. gamle babyer, 1 toåring, 1 femåring, en niåring og en tolvåring i huset... Ro, hva er det?

Vi skulle ha vært i London forrige helg, men dette ble jeg frarådet på det sterkeste. Om det da ikke var mulighet for at jeg dro alene, uten mann og barn, og bare sov på det engelske hotellet...Vi endte derfor med å reise til fjelles med de fire yngste barna. Og der koste vi oss virkelig, selv om det ikke ble stort mer søvn på meg.Det var deilig med et sceneskifte, luften var frisk, hytta har alle bekvemmeligheter og ungene koste seg alle som en.

Vi fikk gått turer, spilt spill, spist deilig mat, sett litt på TV og bare gjort ting etter innfallsmetoden i fem dager. Anbefales!

Ellers så er det blitt bekreftet at begge de minste guttene lider av melkeallergi/intoleranse, slik som de to andre guttene gjør. Dermed forklarer det mye av gråtingen på nattestid, og vi håper ting blir bedre nå som vi vet hva som er vondt for dem. (De har reagert på absolutt alt av melkepordukter som jeg har spist) og så har vi fått mme på blå resept.

Vi har også rukket å være på 3 mnd kontroll, og da viste gutten seg fra sine mest sjarmerende sider. Skravling og flørting står høyt i kurs om dagen. Største T var nesten 6,5kg og 63,5 cm mens minste T henger litt etter med sine litt over 5 kg og 58,5

Jeg skal prøve å få til julebordet i november. I første omgang ser det ut som om alle de tre siste datoene passer best, men dette må jeg sjekke nærmere.

Håper alt står bra til med samtlige. Satser på at formkurven stiger her etterhvert, og at vi igjen kan slenge oss med på teffene, som er rene oasen for en tvilling-multibarns-mamma.

klem klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Høres ut som det vært litt tøfft ja, men veldig greit å finne ut av melkeallergien. Får virkelig håpe at gutta roer seg nå som du kutter ut melk og de får melkfri mme, slik at du også for litt mer søvn. Håper også at du klarer å senke tempoet noe, men jeg skjønner at det vil være en utfordring. Godt i alle fall at du fikk roet ned noe på hytteturen! :)

Vi tenkte også egentlig vært med på trilletur idag, men jeg orket ikke tanke på å pakke dem inn i bilen. Trenger å puste ut etter at storesøster var hjemme fra barnehagen hele dagen igår. Men hvis jeg klarer skal jeg trille til helsestasjonen og måle mine gutter.

Hør av deg hvis du vil møtes å trille i nabolaget eller noe!

Stor klem!

Skrevet

Supermamma. Du burde får prisen for årets mamma. Kjære vene. Det er nå man ser hvor langt menneske kroppen kan tåle. Det er godt at du har funnet ut av allergien. Satser på at de også finner roen. De blir jo slitne de også. Håper du finner roen og at du får komme med på julebordet vårt som skal feire oss selv ;o)

Skrevet

Huff og huff - håper det går bedre og at du får slappet av og sovet mer enn du har gjort i det siste. Håper å se deg snart igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...