fox`y Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har ikke jobbet lenge nokk til å få lønn vist jeg blir syk. må vist jobbe der i 2 mnd først. Men nå har elste vært syk, å jeg har mistet en del penger. i dag ble jeg ringt opp når jeg var på jobb å måtte hente minsten fra barnehagen pga spy sjuka. d jeg lurer på er om siden jeg var på jobb i dag, har jeg da krav på lønn for hele dagen?? noen som veit? blir jo så rådvill. syns jo så synn på gutta da, de har jo konstant vært syk siden de startet nesten..
go`mor Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Har krav på sykepenger når du har jobbet minst 4uker......................så høres rart ut at du ikke skal få sykepenger før du har jobbet 2mnd:
cherry coke Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Ja, jeg mener du har krav på lønn for hele dagen.
fox`y Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2008 Det er en privat barnehage jeg jobber for å de har 2 mnd. syns d er helt sjukt jeg for mann kan jo ikke noe for at barna blir sjuke. Men jeg får høre me de. håper jeg får for hele dagen siden jeg var der da.
___ Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Det er bare for retten til å bruke egenmelding de kan sette 2 mnd. Sykepenger har du krav på likevel, men du må ha legeatest/sykmelding.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Hos oss slipper man hvertfall å skrive egenmeldig så lenge man har vært der minst halve dagen. Vet ikke hvor mye de ser gjennom fingrene med da.
gullgutten_min! Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 for å bruke egenmelding må du ha vært ansatt 2 måneder. for å bruke sykemelding må du være ansatt 14 dager. vanlig praksis for å få betalt når du blir syk i løpet av dagen er at man får det.. men tror ikke det er noen regel på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå