Gå til innhold

Permisjon, avvilking av ferie og fedrekvote, noen som har peiling???

Anbefalte innlegg

Gjest ღgulle med lillegull i magenღ
Skrevet

Har jeg forstått det rikitg når man enten velger 44 uker med 100% eller 54 uker med 80%, man har mulighet til å avvikle ferie under permisjonen og fedrevokten faller vekk (går til mor) når hun jobber under 50%???

Jeg har hørt at pengemessig så går man ikke glipp av så mye om man velger 80% fremfor 100%, og man vil få mer tid sammen med barnet. Alikevel vil det jo bli en vesentlig mindre inntekt enn hva man er vant med. Kan det lønne seg og heller ta 44 uker med 100%, og så eller ta 4 ukers ferie i permisjonen? (For det er vel 4 uker som er max?)

Når det gjelder fedrekvoten så har jeg hørst så mye rart, men det stemmer vel at når mor har en stillingsprosent på under 50 % så faller de 6 ukene til far over til mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Når du tar ferie i permisjons tiden stopper du permisjonen antall uker du skal ta freie...Du mister ikke av permisjonstiden ...den kommer i tillegg :) Jeg skal ha 6 uker ferie og da blir jo permisjonen 6 uker lengre :)

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Ja du får fedrekvoten...

sakset fra nav:

Dersom mor har opparbeidet seg rett til foreldrepenger i en stilling lavere enn 50 prosent, overføres ukene med fedrekvote til henne.

Skrevet

OK, takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...