Gå til innhold

hvordan vite om barnet trives/misstrives?? skilte foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan bli litt langt, men håper virkelig noen vil lese og svare.. sukk..

sønnen min visste fort at han ikke trivdes i begynnelsen da vi hadde 50/50 med å nekte å gå i barnehagen, han kledde seg naken, og ble redd for å gå til andre enn meg..

nå lurer jeg på om han kanskje viser meg det igjen,

eller om det bare et alderen.. IKKE LETT!! sukk..

han er snart 3 år.

han vil ikke lenger i barnehagen, men når han er der koser han seg.

men han er redd for at det ikke er jeg som skal hente han igjen.

vi byttet i barnhagen, mor levere- far henter.. og omvent.

Han griner og sier jeg vil bare være med deg mamma. og det er kjempe vondt. De sier i barnehagen at ungen blir helt anderledes når han kommer den mandagen og har fått beskjed om at det er jeg som skal hente han. Han er smilende og glad hele dagen.

Jeg har alltid passet på å fortelle han søndagen, og passe på at han vet om dette mandagen om det er faren som skal hente han.

Så det er aldri slik at han ikke vet det. han hadde snakket litt med det med hun ene som jobber i barnehagen at han ville at jeg skulle hente han.

Vi har prøvd å bytte utenom barnehagen, noe vi gjør av og til, men kun til meg, og da er det ingen problem, men når det er andre veien blir det vannskelig.. da bare griner han og vil ikke..

jeg blir så usikker og vil at han skal ha det bra, og ønsker ikke gjøre noe med situasjonen om dette bare er ting jeg føler =/

vannskelig å være en god mamma, når man ikke helt vet hva man skal gjøre =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det er ikke lett i slike situasjoner. Jeg har også et barn som jeg har 50/50 med barnefar. Men hos oss var han større da vi begynte med den ordningen, så det ble ikke noe problem med delingen. Vi begynte ikke rett på 50/50, men at pappaen hadde han 1 uke i måneden og jeg de 3 andre (da var han 4 år), for så og øke til annenhver uke hos hver (da han var ca 7 år), og nå har vi 2 uker hos hver, nå er han 9 år. Men han har fremdeles litt vansker for å omstille seg for hver gang, men det er kanskje helt naturlig i slike situasjoner ?

Kanskje dere kunne prøvd at den mandagen han skal til pappaen sin at du henter han i barnehagen, og leverer han selv til pappaen sin ? Kanskje han har behov for å ha litt mer av mammaen sin også enda ?

Skrevet

Huff vanskelig situasjon:/ men jeg tror så småe barn ikke har godt av en 50/50 deling jeg. d blir litt for uforutsigbart for de rett å slett. Jeg har en sønn selv på 3 år som er til far annenvær hælg. fra fredag-søndag, å jeg merker d er nokk til han d. skal han være dær lengre så blir han ofte urolig på natt. Han blir bestandig hentet hjemmme hoss meg slik at han får pakke tingene sine å være mere forberedt på at han skal være til pappan sin. Jeg og pappan er beste venner så vi er veldig fleksible når d gjelds slike ting. Å vi har blitt enig at 50/50 deling er ikke noe som passer for gutten vår.

Jeg vet ikke hvilken råd jeg kan gi,men d høres ut som om han misstrives med å bo litt hær å dær rett å slett.

Men d er vanskelig å vite hva d er rett å slett siden han er kunn 3 år. Kan han forklare hva d er?hvorfor han ikke vill at pappan skal hente osv?

Ønsker deg lykke til :) håper dere finner en løsning som er best for gutten deres:)

Skrevet

sukk, takk for svar.

jeg tror og selv at en 50/50 deling ikke er så bra for han når han er så liten. jeg tror at tyggheten hans er her oss hos, at her er hjemme, mens med faren er det mer "ferie", tull og tøys.. tror jeg da...

Kanksje dette gjør han usikker? skulle ønske jeg kunne vite hva han tenkte, =/ ikke lett i det hele tatt..

Vi er vel akkurat blitt noelunde venner igjen, er vel litt over 1 år siden det ble slutt, og vi har hatt 50/50 deling hele tiden.

Jeg har han litt mer, men ikke mye.

Jeg har en time til megling jeg tenkte vi skulle droppe, da den kom 4 mnd etter vi hadde behov for den =P

Kanksje vi skulle pratet om dette da?

er egenltig litt redd for å ødlegge det forholdet vi har nå og. og vil jo ikke være slem på noen måte..

=(

Skrevet

dette skriver barneombudet om delt bosted

http://www.barneombudet.no/temasider/familie_samvar/barn_og_sa/arkiv/kronikk_ba/

jeg tror delt bosted kan være en fin løsning, men bare om barnet er med på det. noe det virker som barnet ditt ikke er. er det ikke bedre å trappe ned samvær. gjøre barnet trykt, også gradvis trappe opp til 50/50 igjen, i barnets tempo?

hva sier barnefar til dette da? tør barnehagen å ta det opp med han?

Skrevet

sjønner at du ikke vill være slem. men far å må jo forstå at du gjør alt for at gutten skal ha d bra. håper dere finner ut av d. ingenting skal være enkelt:(

Skrevet

nei, far vil nok ikke kunne se barnets beste her..

han vil nok si, det virker nå som om det funker bra for meg?!

han er IKKE lett å ha med å gjøre, og er dessverre grunnen til at vi begynte med 50/50.. men sukk..jeg kan ikke la det styre dette, men vil liksom ikke rive i noen røtter, om det ikke er behov for det.. sukk..

skulle ønske jeg visste.. takk for link.. skal lese n¨å :D

Skrevet

jeg skal nå på foreldresamtale på mandag med barnehagen, så får høre litt med de.

han tenker ikke så mye på sønnen vår når vi prater om noe..

Eks: jeg ønsker å bytte barnehage pga denne er for dårlig(maaangen ting) det synest egentlig han og. sønnen vår får ikke medisin, osv.. men ja, da jeg snakket med han om dette sa han at han ønsket en annen barnehage enn meg.

jeg la ut om hvorfor jeg ønsket den barnehagen jeg ønsket, og han sa bare eg ønsker "rolle" barnehage pga eg synest den er fin. jeg skjønner at han vil ha knøttet der siden kjæresten sine barn går der, og hun jobber der, men vi var begge enig om at der han nå begynner i barnehage skal han og gå på skole.

det var en del frem og tilbake, og han skjønte vel kanskje det at jeg hadde litt bedre grunnlag enn han (gjennom min sønn sine øyne) og sa at han synest vi burde ha han i en barnehage som ikke er nærmt noen av oss.. slik ingen skulle få "godt" ut av det, men det vil jo si heller ikke sønnen vår?? jeg sa at om det er slik får du ha han i den barnehagen som du sa, for sønnen vår skal ikke straffes for at vi ikke er enig om hvor han skal gå?? vi ble enige om å gå til mekling. senere fikk jeg en sms der hvor det sto at jeg kunne ha han her om jeg mente det var det beste. så han gav seg, men det å i det hele tatt foreslå at han skal gå i en barnehage ingen av oss ønsker for at ingen skal få viljen sin =/?!

nei, han bryr seg nok ikke på samme måte om sønnen vår sitt syn, men han har jo kun vært en far i 1 år. han brydde seg ikke før vi gjorde det slutt.. og så er han en sånn "typisk mann", som skal se bra ut fra utsiden, ha det beste, ja, bla bla.. ha like mye ansvar, for meg skal han ikke betale en krone..!! derav 50/50.. slitsomt..

Skrevet

men noen som vet hva man kan se etter???

av tegn og slik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...