endelig igjen Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Er 17 uker på vei. Var på UL for et par dager siden,og alt så bra ut med vesle jenta. Men, fikk vite at jeg har hjerteformet livmor. Noen har det visst naturlig, men i mitt tilfelle er det mest sannsynlig pga en muskelknute. Er det fler her som har fått høre dette,og hvilken praktisk betydning har dette?
sves Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Mann er mer utsatt for SA/MA tidlig i svangerskapet men når du kommit så langt på vei så er det ingen fare med den saken lenger! Det som kan skje er at babyn får litt lite plass i livmora, då den kanskje bare har den ene "hjertehalven" å ligge i og får vanskelig å snu seg. Muligens blir det da keisersnitt då babyn "sitter" i magen. (Seteleie) Jeg fikk beskjed om hjerteformet livmor för jeg ble gravid og fikk vite på UL i uke 19 at babyn hadde godt om plass og att hjerteformen ikke hadde noe å si lenger. Gode nyheter!! Hvis legen/JM syns du trenger det kommer du sikkert få fler UL for å sjekke hvordan babyen ligger, men ikke sikkert du trenger det! Lykke til videre!
endelig igjen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 tusen takk! Ja,gjør jo ikke noe med en ekstra UL eller to. Og keisersnitt er jo ingen krise om jeg må ta, selv om jeg helst vil føde normalt. Lykke til videre du også!
sves Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Nei da, vi overlever det. Ut ska den ju uansett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå