Gå til innhold

Nå er rådyra gode! Gavetips til eget dåpsbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og jeg har i dag og i morgen og lørdag igjen å fikse det på?

Hva gir man eget barn?

Gir man gave til eget barn?

Hva med gave fra søsken?

Noen erfaringer, tips, glupe ideer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har døpt to egne barn og har aldri gitt dem gave. Trodde egentlig ikke at man ga dåpsgave til egne barn.

Skrevet

vi satte inn penger i fond, og fikk et søtt gavebrev til dåpsbarnet hvor det sto hvor mye/og hva hun hadde fått av mamma og pappa'n sin til dåpen:)

Skrevet

He-he. Tipper jeg er en av få i banken som vil inn i fond nå!

Takk for tips - tar gjerne flere, altså.

Skrevet

Det er vel kanskje nå du bør gå inn i fond? Pengemarkedsfond er trygge.

Jeg ga min datter et smykke jeg selv fikk til dåpen av min mamma. En liten nål med sommerfugl på. Også fikk hun fond.....

Skrevet

jeg kjøpte sånne tinnfat med fødselsdato, vekt, lengde osv osv på gullsmeden, sånn man henger på veggen. De fikk det på navnefesten innpakket i gavepapir fra gullsmeden, så det var en fin gave syns jeg! Skal ha det til nestemann også (selvfølgelig) :)

Skrevet

sorry, men hva skal man med det tinnfatet? ..ikke noe man henger på veggen i studenthybelen liksom...eller noe annet sted for den saks skyld!

Skrevet

Hei!

Vi ga både vår datter og sønn en sølv lysestake med gravert navn og dåprsdag på. Dette er nok ikke noe de setter pris på med det første, men helt sikker noe de synes er fint når de blir voksne.

Eller hva med sølvtøy, bundas sølv (selvførgelig om de noen gang kommer til å få seg en bunad)

Tripp trapp stol er jo en fornuftig ting!

Lykke til med valget.

Skrevet

hø? ja kan du fortelle meg hva man skal med sølvskje, sølvkopp, dåpsattest"beholder" i sølv/tinn osv osv smykker med navn på sølv/tinnsparebørser, sølv hårbørste og kam alt gjerne med inngravering på. Hva mente du egentklig? hva skal man med tinnfat...?? Er da ganske vanlig å ha det hengende på veggen, jeg valgte fat med bilde av barna i midten, blir jo som en fin bilderamme med gravert navn fødselsvekt, dato osv. Så frekk du er!

Var ikke bra nok det jeg hadde kjøpt kanskje? skal fortelle deg at det er nå de som har gitt barna mine mest glede av alt de fikk til navnefesten, så langt iallefall. De elsker å se på babybildet av seg selv som henger på veggen der. Frekkas! Er vel bare PENGER som er bra nok for sånne som deg tenker jeg!

Skrevet

Hei, hei, hei.

Jeg ville gjerne ha mange og VARIERTE forslag, så jeg er takknemlig for hva det måtte være.

Jeg forbeholder meg bare retten til å plukke fra øvertse hylle når jeg bestemmer meg. Smaken er som baken, den er delt - og takk for det!

Forresten noen som vet hvor man får tak i en gyngesau med ull?

Skrevet

bare sånn for sikkerhetsskyld, så det ikke er noen misforståelser her, var det hun som kaller seg for "Prioritert" jeg syns var en frekkas! (prioritert... ja ja...)

Skrevet

gyngesau med ull.. prøv husfliden:)

Skrevet

og forresten, eldste jenten min ga gave til lillesøsteren ja, hun valgte selv, ble en sølv-flodhest-sparebørse.

Skrevet

Skjønte det :-)

...og ville gjøre klart at alle forslag er gode forslag for meg.

Skrevet

Vi ga scrapalbum - med bilder, småhistorier, graviditetstesten, ultralydbilder o.l. frem til poden var fire måneder. Flere blanke sider i - som jeg lager etterhvert som han blir større. Syntes det var koselig gave fra oss - noe han kan ha og sette pris på resten av livet:) Men spesielt billig er det ikke :S - og lang tid tar det også hvis man skal ha det skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...