Gå til innhold

Binde fast ungen i sengen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det hørtes ille ut i overskriften, men ville at du skulle se hit...

Jeg har brukt pose med seler i posen på jenta mi på 9 mnd nå i 2 mnd, da jeg nå har hørt at det har vært ulovlig å feste disse posene slik, prøvde da for første gang på 2 mnd igår å bare la henne ligge i posen, men hun snur seg rundt i søvne og går opp på alle 4 med engang å våkner til å griner å sutrer til vi kommer å legger henne ned, dette skjedde hvert 30 min hele natta i natt... UFF, ikke mye søvn på meg eller jenta mi :(

Nå lurer jeg på om det finnes noe annet som kan "holde hennepå plass" som er lovlig? Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem, hva, hvor er det sagt at det er ulovlig? *nyskjerrig*

Skrevet

Jeg liker ikke de posene helt ærlig. Jeg har aldrig brukt d på mine gutter å de er urolige til de grader rett å slett. men har latt de styrt selv så finner de roen til slutt. Jeg er ennå mye opp til mine 2 da men.

Jeg tror grunnen til at hun er så urolig nå er fordi hun ikke er vant til å bevege seg fritt i sengen om natten, å når hun klarte d igjen så fant hun ikke roen for å sovne igjen.

er ikke ment som krittikk,men de posene skulle absolutt vært fjernet spør du meg.

Kunne du tengt deg å ligge i en sovepose som har vært festet fast i sengen så du måtte ligge i samme stillingen hele natten??

ha en super dag videre:)

Skrevet

Hvor står det/hvem har sakt at det er ulovlig? Jeg kan se at det kan komme inn under frihetsberøvelse/tvang, men det kommer vel helt an på motivet for og utbyttet av å bruke en slik pose? Vår datter er født veldig prematurt, er veldig liten og snur seg selv. Men ettersom vi er usikre på modenheten hennes i forhold til pust (hun har hatt masse pustestopp tidligere) så valgte vi å prøve en slik løsning. Hun er nå mye roligere i sengen enn hun var tidligere (selv om vi sliter med et smokkeproblem som ikke har noe med denne saken å gjøre) og får mer søvn. Men den dagen hun protesterer over å bli "bundet fast" vil vi selvsakt måtte revurdere bruken.

Vil det si at det vi gjør er ulovlig?

Skrevet

Jeg hørte fra min svigerinne at når hennes jente var liten (hun er 4 år idag) ble disse tatt vekk fra markedet og det ble meldt om kvelningsfare... Var på helsestasjonen sist uke og der sa di det samme... men disse posene m seler selges jo i butikker idag ijn så jeg vet ikke jeg, vi hadde ihvertfall et grusomt tilfelle her igår med denne posen, litla snurret seg så inn i den at hun til slutt nesten ikke fikk puste, helt grusomt, så samboeren min klippet istykker den selen...

Defor sluttet vi med den...

Skrevet

Hvis hun sov godt med posen festet i sengen ville jeg nå fortsatt jeg da. Klart noen mener at dette er fælt å gjøre med et barn, men du må bare ta et valg om hva du ønsker.

Jeg bruker pose til Jonas som er festet rundt madrassen og sprinklene, gjort det i 3-4 måneder nå. han sover helt rolig som en liten prins, så det har jeg tenkt å fortsette med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...