januarbaby+maibaby Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Vet det hørtes ille ut i overskriften, men ville at du skulle se hit... Jeg har brukt pose med seler i posen på jenta mi på 9 mnd nå i 2 mnd, da jeg nå har hørt at det har vært ulovlig å feste disse posene slik, prøvde da for første gang på 2 mnd igår å bare la henne ligge i posen, men hun snur seg rundt i søvne og går opp på alle 4 med engang å våkner til å griner å sutrer til vi kommer å legger henne ned, dette skjedde hvert 30 min hele natta i natt... UFF, ikke mye søvn på meg eller jenta mi Nå lurer jeg på om det finnes noe annet som kan "holde hennepå plass" som er lovlig? Noen som vet???
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Hvem, hva, hvor er det sagt at det er ulovlig? *nyskjerrig*
fox`y Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg liker ikke de posene helt ærlig. Jeg har aldrig brukt d på mine gutter å de er urolige til de grader rett å slett. men har latt de styrt selv så finner de roen til slutt. Jeg er ennå mye opp til mine 2 da men. Jeg tror grunnen til at hun er så urolig nå er fordi hun ikke er vant til å bevege seg fritt i sengen om natten, å når hun klarte d igjen så fant hun ikke roen for å sovne igjen. er ikke ment som krittikk,men de posene skulle absolutt vært fjernet spør du meg. Kunne du tengt deg å ligge i en sovepose som har vært festet fast i sengen så du måtte ligge i samme stillingen hele natten?? ha en super dag videre:)
Angie77 Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hvor står det/hvem har sakt at det er ulovlig? Jeg kan se at det kan komme inn under frihetsberøvelse/tvang, men det kommer vel helt an på motivet for og utbyttet av å bruke en slik pose? Vår datter er født veldig prematurt, er veldig liten og snur seg selv. Men ettersom vi er usikre på modenheten hennes i forhold til pust (hun har hatt masse pustestopp tidligere) så valgte vi å prøve en slik løsning. Hun er nå mye roligere i sengen enn hun var tidligere (selv om vi sliter med et smokkeproblem som ikke har noe med denne saken å gjøre) og får mer søvn. Men den dagen hun protesterer over å bli "bundet fast" vil vi selvsakt måtte revurdere bruken. Vil det si at det vi gjør er ulovlig?
januarbaby+maibaby Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hørte fra min svigerinne at når hennes jente var liten (hun er 4 år idag) ble disse tatt vekk fra markedet og det ble meldt om kvelningsfare... Var på helsestasjonen sist uke og der sa di det samme... men disse posene m seler selges jo i butikker idag ijn så jeg vet ikke jeg, vi hadde ihvertfall et grusomt tilfelle her igår med denne posen, litla snurret seg så inn i den at hun til slutt nesten ikke fikk puste, helt grusomt, så samboeren min klippet istykker den selen... Defor sluttet vi med den...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis hun sov godt med posen festet i sengen ville jeg nå fortsatt jeg da. Klart noen mener at dette er fælt å gjøre med et barn, men du må bare ta et valg om hva du ønsker. Jeg bruker pose til Jonas som er festet rundt madrassen og sprinklene, gjort det i 3-4 måneder nå. han sover helt rolig som en liten prins, så det har jeg tenkt å fortsette med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå