maibaby2012 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg jobber 50% og er 50% sykemeldt. Både når jeg er på jobb og hjemme så får jeg mye kynnere. Men jeg føler at de kommer oftere og er slitsommere når jeg er på jobb. Bør jeg sykemelde meg mere, eller er jeg bare en sytekopp. Jeg trives egentlig godt på jobb, men vet ikke om det er lurt å stresse rundt når jeg har kynnere. (jeg er sykemeldt pga bekkenet). Er 30 +5 idag.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har også masse kynnere, men så lenge de ikke er vonde bryr jeg meg ikke om dem, og har ikke tenkt på dem som en grunn til å sykemelde seg. Vil ikke kalle deg en sytekopp, for dine er kanskje helt forskjellig fra mine kynnere ... men slik som mine arter seg (ekkelt men ikke vondt) er det ingen grunn til sykemelding for min del i hvertfall. Hva med å sette deg ned sammen med arbeidsgiver og se om det er noe dere kan gjøre for at jobben skal bli mindre stressende?
maibaby2012 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Takk for svar! Mine kynnere er ikke akkurat vonde de heller, men de er skikkelig ubehagelige. De gjør det ekkelt å gå når jeg har de. Bekkenet gjør det ikke akkurat så mye bedre.. Jeg ønsker egentlig å jobbe, så da holder jeg ut. Tenkte bare hvis det ikke var bra for babyen.
flypapir Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg var også 50% sykemeldt pga bekkenløsning og slet med mye kynnere. De var ikke vonde, men kom til tider veldig hyppig og regelmessig (hvert 3-4 min i to timer). Jeg kontaktet jordmor for å høre hvordan jeg skulle forholde meg til dem og hun sa at jeg MÅTTE ta det mer med ro... Så nå er jeg 100% sm i tre uker. Har ikke så mye kynnere noe mer, men merker at de kommer med en gang jeg blir litt stressa. Til tider kan magen stramme seg bare jeg tenker på noe jeg må gjøre... Er nok mye psykisk ja..
maibaby2012 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2008 Huff da. Jeg har ikke så regelmessige kynnere, men de kommer hver gang jeg reiser meg opp og varer ca 30 sek. Bør jeg ta det mer med ro da, eller er det ingenting å bekymre seg for?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Kynnere i seg selv er ikke farlig, men hvis de øker i intensitet og blir vonde, kan de bli effektive, dvs. føre til åpning etc. Jeg er nå 100% sykmeldt pga mange, lange og vonde kynnere. Har vært plaget siden uke 17 og er nå 33+3. Da jeg jobbet (og innimellom ennå) hadde jeg konstante kynnere som ikke ga seg, de kunne vare flere døgn. Magen var stram hele tiden. Dessuten har jeg mye smerter og kynnerne kan minne om rier.
flypapir Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg vil tro at du ikke trenger å bekymre deg. Det er hvertfall beskjeden jeg har fått... At så lenge kynnerne ikke er vonde er de ikke "farlige". Men, de kan jo være et tegn på at du trenger å ta det litt mer med ro...? Hør med jordmor, så får du nok ett klarer svar enn du får her..
maibaby2012 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2008 Ok, takk. Da tar jeg kontakt med jordmor. :-) Greit å få avklart litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå