SuperGlad Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Fikk diagnosen i går, en eller to prolaps og eller med Isjias... ( aner ikke va det er så husker ikke om d et var og eller med legen sa). Hvor langt tid tok det før du ble bra, eller ble du noen gang bra? Hvilken behandling fikk du, å hva hjalp? utrolig godt å endelig få en diagnose på smertene mine. Fikk undersøkelse på st.Olavs hos en fantastisk flink lege :-)
Krusemynthe Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er den "lykkelige eier" av prolaps i to ledd. Fikk dem for et år siden - skulle vært operert i vinter, men da var jeg gravid. Fikk du diagnosen uten MR???
SuperGlad Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 jepp. Han sa jeg enten hadde det nå eller har hatt det nettopp. Skulle sende meg på mr( kan ta 1 mnd), men skal takke ja til å være med i et prøveprosjekt med epidural å da skal det visst gå raskere.
Krusemynthe Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg gikk til fysio og til osteopat. Det jeg følte hjalp mest var "traksjon" hos fysio. Han spente meg opp i noen stropper, og trakk problemområdet litt fra hverandre (slik at utposningen skulle få bedre plass til å trekke seg tilbake i leddet). Ble ikke bra - men bedre. Osteopaten knakk meg opp, men ikke i selve området der prolapsen sitter iom at den var "aktiv" som han sa. Han løsnet også bå bindevevet i ryggen, og det er det j***ligste jeg har gjort hos helsepersonell ever! Fytti f! Men det trengtes nok, for det var stramt opp gjennom hele meg. Ble forøvrig veldig bra av gravidhormonene (og jeg trodde jeg var kvitt shiten), men 3 mnd etter fødsel glimtet prolapsen til igjen!! Grrr. Kan liksom ikke gå konstant gravid, heller...
SaDa Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Uff da.. Prolaps er forferdelig vondt. Fikk det som 19 åring jeg. Begynte med ryggsmerter på sommeren, utpå høsten ble jeg værre og værre. til slutt ble jeg sengeliggende. Klarte knapt stå på bena. Mistet følelsen i tærne pga isjasen.. Var til flere kontroller hos nevrolog og fikk strøm i ryggen hos fysioterapaut. Følte jeg bare ble værre av strømmen, så det kuttet jeg ut. Etter 3 måneder som sengeliggende og ingen bedring turte ikke nevrologen la meg bare ligge sånn lengre og søkte om operasjon. Innen få uker var jeg operert og "frisk" igjen. Nå 12 år etter operasjonen er jeg så og så helt bra. Har ikke hatt flere prolapser, kun noen "låsninger" som kiropraktor har rettet på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå