Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg var på jobb i går, og merka at bekkenet ikke var helt bra. Så kom jeg hjem, satt meg ned i sofaen, reiste meg opp igjen - og klarte ikke å gå et eneste skritt! Det endte med at sambo måtte bære meg inn i senga fordi jeg sto helt fast... Argh! Sånn var jeg ikke før på slutten forrige gang... I natt klarte jeg ikke å snu meg i senga engang, og jeg er bare 9 - NI ! - uker på vei jo... Har fått henvisning til fysiotereapeut, men det er jo eviglange lister hos alle... Noen som vet om en fysiotereapeut som ikke har så lange ventelister i Bergen? Jeg orker ikke bli like dårlig som sist gang, og jeg orker ihvertfall ikke bli sykemeldt og få et svangerskap som varer i ørten år!!!
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Sikker på at det ikke er en bekkenlåsning du har fått...? Høres mer slik ut. Når det kommer plutselig så er det som oftest det. Jeg ville bestilt time til kiropraktor/naprapat/manuellterapeut umiddelbart, om ikke annet for å fastslå at det er løsning og ikke låsning.
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Ja, jeg håper det er en låsning for det forsvinner jo igjen, noe som bekkenløsningen ihvertfall ikke er! Kan gå igjen nå da, og verker bare "som vanlig" i bekkenet... Den kan jeg leve med=) verre når jeg ikke klarer å flytte på beina...=P
Turid Laila Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vil anbefale naprapat, men det er jo ca. dobbelt så dyrt som fysioterapeut. Første time 600,- resten 550,- Hvis jeg ikke husker helt feil... Dyrt, men de er flinke. De prisene gjelder her da, vet ikke hvordan det er i Bergen.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Finn deg en god akkupunktør med erfaring med gravide pasienter. Du kan til og med her på DIB finne en artikkel som viser til en sevnsk undersøkelse, som konkluderte med at akkupunkur-behandling hadde bedre resultater enn fysio. Mine to svangerskap ble veldig forskjellige takket være akkupunktur, så jeg anbefaler det på det varmeste.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Første svangerskap gikk jeg to ganger i uka til fysio. Var sykemeldt 100 % fra 6. mnd. Andre svangerskap gikk jeg 1-2 ganger i mnd til naprapat. Kostet meg 400 for hver behandling (Stavanger). Og jeg ble sykemeldt 20% (1 time kortere dag hver dag) og jobbet så til siste slutt - som kokk (les: hardt fysisk arbeid). For meg var naprapat virkelig det som skulle til for det alle sa var bekkenlØsning, men som viste seg å være bekkenlÅsning.
Mazza** Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Anbefaler også naprapat på det sterkeste...hadde låsning i bekkenet og han var4 superflink. Fysioterapi hjalp ikke stort syns jeg... Lykke til og god bedring :=)
Mamma til to tette Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Skriver under på naprapat! Gikk til kiropraktor under første svangerskap og ble bare verre og verre. I neste svangerskap gikk jeg til naprapat og til tross for noen plager så var jeg ihvertfall mobil og kunne bevege meg bra. Fikk på nytt bekkenlåsning nå 2 mnd etter fødsel (for bekkenet er jo fremdeles veldig bevegelig), kom inn med ekstreme smerter og gikk utifra etter 30 min som et nytt menneske. Men det koster dessverre,
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Tusen takk for gode råd=) Skal prøve naprapat, det er vel verdt de kronene hvis jeg kan ha et bekken som fungerer, og kan slippe sykemelding...
Mamma til to tette Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 jeg kan anbefale en fantastisk i bergen hvis du ønsker, bare send meg pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå