mamma til gutt06&jente08:) Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Tar helsestasjonen over alt da?, eller skal man tilbake til jordmor for en slags avslutningssamtale?(forutenom den med jordmor som var med på fødselen på sykehuset). Sist gang flyttet vi da gutten bare var 11 dager, så jeg vet ikke hva som er vanlig praksis. Synes det er litt synd om det ikke blir noen ordentlig avslutning hos jordmor, ettersom hun har fulgt opp både babyen og meg i så mange måneder.
temine Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Her var det helsesøster som tok over ja. Kom hjem til oss en uke etter fødselen med vekt og masse papir/blader og diverse. Kunne velge å dra på helsestasjoen og, men syntes det var greit å slippe å stresse seg avgårde dit:) Ringte jordmor etter fødselen da, måtte avbestille en time, samt at hun ville vite guttens vitale mål, hun skrev ned alle slike i boka si;)
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Vi fikk hjembesøk av helsestasjon 2 uker etter fødsel. Gikk til legen på etterkontroll etter 6-8 uker, så jeg var ikke i kontakt med jordmor etter fødsel. Kan hende det er foskjell fra hvor i landet du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå