Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg var på innvendig ul i går og fikk se hjerte banke og alt var i skjønneste orden. Etter mine beregninger var jeg da 8+2. Men ut i fra ultralyden var jeg 7+3 bare? Jeg vet med 100 % sikkerhet at dato for da egget ble befrukta var 9. sept så jeg må være mer enn det ultralyden viste. Ser også at det er flere som har blitt satt tilbake en ukes tid etter å ha vært på innvendig ul så tidlig. Noen som har hørt noen forklaring på det? Eller noen som har lignende erfaringer? Venter spent på svar :0)
madisen Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 For det første kan det ha tatt noen dager lengre før egget festet seg og delingen begynner. Det er jo forkjellig fra gang til gang. For det andre kan utviklingen ta en liten pause/ligge i dvale noen dager sånn helt i starten av svangerskapet. Dette er vissnok helt normalt. Jeg fikk denne forklaringen da jeg også opplevde å bli satt tilbake noen dager. Lykke til videre med svangeskapet.
Plutselig_gravid Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Hei på deg Selv om du vet når barnet ble unnfanget så er det umulig å vite når sædcellen treffer egget og når egget fester seg Kan nemlig ta noen dager det. Jeg var nettopp på ordinær ul og trodde jeg var 18+ 6 på vei. Viste seg at jeg bare var 17+2 så terminen min ble flyttet 11 dager. Fra 13 mars til 24 mars. Kjipt å bli flyttet "feil" vei. I know. Når det er sagt så vokser spirene veldig i rykk og napp i 1. trimester. En venninne av meg var på tidlig ul i det hun trodde var hennes uke 13+4 (menstermin). Hun fikk da beskjed om at hun bare var 12+4. På den ordinære ultralyden derimot ble hun flyttet 2 uker frem igjen. Så hun fikk termin en uke FØR menstermin
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2008 Tusen tusen takk for veldig tilfredstillende svar begge to! :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå