Gå til innhold

For tynn!

manina♥♂ ♀ ♂♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor igår,er i 16 uke.

Da jeg la meg på benken og trakk opp genseren,for at hun skulle lytte etter hjertelyden,sa hun;

"jøss!! er det noe inni der i det hele tatt eller?" jeg kjennte jeg ble flau,og ganske irritert egentlig.For jeg synes nemlig jeg har fått en liten kul:)

(fin hjertelyd forresten)

Hun så i journalen min fra forrige svangerskap,og kommenterte at jeg da var 57 kg før graviditeten (er 167 høy,men ikke undervektig!! normal kroppsfasong! aldri fått høre at noen synes jeg er FOR tynn!) nå veide jeg bare 52,noe før graviditeten,jeg spiste som en hest,men å løpe etter en 1åring dagen lang tar så klart på!

Da jeg ble gravid ble jeg fra ca 3 uker plaget av ekstrem svangerskapskvalme,og kasta opp morgen+kveld..er mye kvalm midt på dagen og..ikke akkuratt lett å spise noe,men har gått opp 2,noe kg nå da siden da,og veier nå 54,4! så jeg synes det går helt fint jeg! gikk jo tross alt fint forrige gang og!

Forholdsvis lett fødsel med en gutt på 3180g og 50 cm.Frisk og rask!

jm sa at jeg måtte spise mer..men hun har tydeligvis ikke vært særlig dårlig selv!!

Grunn til bekymring synes dere?

spiser som sakt alt jeg kan,prøver å presse i meg selvom jeg er dårlig..men noe kommer opp igjen da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om grunn til bekymring, mitt svar er nei. Har ca samme målene selv, og vet selv at jeg er sunn og frisk. Sett det på konto for velment generelt pisspreik, sammen med råd om at man bør kle bedre på seg når det er kaldt ute, eller at man bør ikke lese i så dårlig lys osv osv

Skrevet

Hehe!:) takk for beroligende svar!

Skrevet

Jeg har hatt det likt som deg i begge svangerskap, men jeg har fått 2 friske og flotte barn på 3500 kg og 3300kg..babyn legger på seg uavhengig av hva du veier, så sant man ikke er anorektiker da.. men det er du jo ikke, synes du høres kjempeflott ut, men disse Jm blir jo aldri fornøyd, enten er man for tynn eller for feit, det samme gjelder babyene når de kommer..synes de snart skal slutte å måle etter disse gjennomsnittskurvene, det er jo ingen som ligger på kurven..

Eneste grunnen til ekstra kilo må jo være for å ha litt å tære på ved amming, men i mitt tillfelle så var heller ikke det noe problem..

Drit i hva JM og andre sier, det viktigste er at du føler deg bra, spis det du klarer å har lyst på og kos deg med svangerskapet ditt..

Lykke til

Skrevet

tusen takk!:)

Skrevet

Jeg veide 51 kg i uke 12 med nr 1 og ble beskyldt av jordmor for å ha spiseforstyrrelser, noe jeg overhodet ikke har. Jeg er 168 og hva jeg veide før jeg veide meg i uke 12 vet jeg ikke.

Jeg gikk opp 23 kg sist (alt for mye spør du meg) men jeg raste ned alle kg, desverre.. Ønsket å beholde iallefall noen av de siden jeg sliter med å legge på meg. Fødte mini på 3680 og 51 cm så ikke noe galt!

Tror ikke du skal ta det så kritisk jeg! Spis det du har lyst på når du ikke er kvalm!

Jordmødre kan si mye rart, så lenge du legger på deg er det ikke grunn til bekymring!

Skrevet

Takk,godt å høre at det er andre i samme "situasjon":)

Skrevet

hihi.. det var noen enorme barn du hadde fått emmy99, på 3,5 og 3,3 tonn;)

Til HI: Jeg er 174 cm høy og var konstant kvalm i 4 første måneder i forrige svangerskap. I uke 12 veide jeg 55 kg og noen mage kom ikke før jeg var nærmere 20 uker på vei. Barnet var 3500 g og 50 cm ved fødsel, så midt i normalområdet med andre ord:)

Jordmødre lirer av seg mye pisspreik, fikk etterhvert som jeg gikk opp i kg (veide ca 75 kg på slutten av svangerskapet) høre at jeg skulle spise maks 1 frukt per dag til tross for at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes... kan ikke skjønne hvorfor. Frukt er jo sunt og kaloriene var ikke noe problem. Du må ha selektiv hørsel hos jordmor, funker best slik.

Skrevet

Jeg er i uke 32, 169 cm høy og veier 55 kilo. Vært nedi 51. Var sånn forrige gang også og fikk en gutt på 3500 kg.. Og jeg spiser! dilla på kakao med krem, hehe. Prøver virkelig å legge på meg, kunne virkelig ønske jeg kunne ha litt mer fett på kroppen slik at amminga går lettere

Jordmora og legen spør meg også hele tien om jeg spiser, de må vel passe på, og det er jo bra det. Er jo egentlig bare vi tynne som skjønner at det går ann å ta seg nær av sånt.

Skrevet

ok,godt å høre,jeg har ei venninde som har motsatt problem,hun er ikke overvektig,men har visst lagt på seg for masse i følge jm..så det er ikke lett det der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...