Gå til innhold

Har jeg lov/rett som butikksjef til å si til mine ansatte at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...de ikke får lov til å jobbe med snus?

Og jeg ikke synes noe om at de har på seg store luer når de jobber? Det er snakk om interiørbutikk i kjøpesenter.

Jeg er ganske fersk, og vet ikke helt om jeg kan "kreve" at de kaster snusen og tar av seg lua......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det kan du.. Men det bør stå i personalhåndbok/hms/ kontrakt/avtale også..

Er det derimot en skater butikk, så er det kanskje ikke så mange som reagerer på det utseendet, men vil tro at noen tenker litt når det er en interiørbutikk.

Og de som driver skaterbutikker er temmelis strikse de også faktisk, hvertfal de jeg kjenner til.

Skrevet

Tja, jeg hadde nok ville sagt ifra. De er jo på en måte "butikkens ansikt" viss du skjønner, å det er ikke så veldig fint med snus spør du meg. Men store luer er vist sånn moten er nå, så det syns jeg kan væe litt kult, men snusen hadde jeg sagt ifra om.

Skrevet

Ja det vil jeg tro at du kan kreve..

Skjønner godt at du ikke vil at de skal jobbe med snus og huer på seg.

Er så dritt lei den hue moten, ingen som tar av seg den hua jo! Vet de ikke at det er ren høflighet å ta av den hua når de er inne, verste jeg har sett er en som gikk med hue på hele dagen når jeg jobbet på et annet sykehjem.

Gidder de ikke ordne seg på håret tro?

Syns det er ekkelt å se ansatte med snus i leppa og skitne snus tenner når jeg er i butikker og skal handle. Ser ikke mye delikat ut...

Skrevet

Jovisst kan du det. I hvert fall hvis de har med kunder å gjøre - noe jeg går ut fra at de har. Men du trenger ikke si det som om det er et pålegg fra din side, du kan jo si det på en mildere måte.

"Jeg og bedriften setter pris på at dere ser ordentlige og imøtekommende ut, det betyr ingen snus, store luer eller synlige piercinger." For eksempel.

Skrevet

har selv jobbet mange år som butikksjef i en stor butikk.

det kan du. til begge deler.

Skrevet

Ja, det har du lov til. På lik linje med tyggis osv.

Skrevet

Da bør ingen få lov til å røyke i arbeidstiden heller. Det er direkte ubehagelig å bli ekspedert av en som nettopp har tatt seg en røyk.

Skrevet

nei, det blir litt søkt vel?

Hva de gjør i matpausa, eller andre pauser, får jo være opp til dem..

Da kan de ta en snus eller en røyk - ute selvfølgelig..

Skrevet

Røyking og snus kan bli forbeholdt pausene. Så kan du kjøpe munnskyllevann så de kan skylde munnen etterpå, eller tyggis, pastiller, munnspray til de. Hehe. Er enig at det ikke er noe stas å bli ekspidert av en som har røyket.

Men så lenge de gjør det i pausen så må det være greit.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Man går ikke ut i fem min for å ta seg en snus, slik man gjør med røyk. Snusen lukter heller ikke, det gjør røyk. Det lukter helt jævlig! Skal en ting bort, må begge. Ellers blir snuserne diskriminert i forhold til røykerne.

Skrevet

Takk for svar, dere!!

Da får jeg bare hoppe i det, er som sagt helt fersk så jeg har ikke noe erfaring på det området. Jeg har aldri måttet ta opp slike ting før, men jeg må jo bare lære meg det, jo før jo bedre :-)

Og hva de gjør i pausa si, er helt opp til dem :-)

Skrevet

Og feil parfyme, svettelukt, dårlig ånde... Kan jo ikke nekte alt.

Snus synes jeg du kan nekte så lenge de er i butikken. Man røyker jo heller ikke inne i butikken...

Men som nevnt tidligere kan det være greit å ha det med i "pesonlahåndboka" e.l

Da kan det være greit å ha med snus i kontkat med kunder, store luer/hodeplagg, synlig piercing Tja, det du mener er riktig..

Skrevet

Snus er jo bare utseendemessig, skal man nekte hårspenner, hestehale, musefletter, høyhælte sko osv. også da eller?

Røyk lukter jo i hvertfall. Det gjør ikke snus.Blæh, kjenner jeg blir litt irritert, for det er mye verre å jobbe med røykere enn snusere, selv om røykerne har uvanen sin ute, for de lukter dritt når de kommer inn, det gjør ikke snuserne.

Skrevet

De fleste butikker har faktisk sånne regler, ingen privat mobil, ingen tyggis, arbeidsantrekk, vanlig presonlig hygiene osv. Dette står i personalhåndboken hos oss....

Skrevet

Synes det er rart at dine ansatte ikke tar det som en selvfølge at man jobber uten snus og uten lue. Og at man legger mobilen i garderoben, og sørger for å være ren og velstelt.

Skrevet

Du bør si til dem at du ønsker at butikken skal framstå seriøst, og så lenge du er sjef er det ut med snus og lue på jobb.

Det er ekkelt med ekspeditører som snuser. Som kunde ønsker jeg å bli møtt av ekspeditører som respekterer meg og opptrer på med et minimum av folkeskikk!

Skrevet

Hvorfor er det respektløst med snus under leppa? Kundebehandlingen er jo like god/dårlig, uavengig av snusleppa.

Skrevet

Snus er ikke bare utseende. Ser direkte ekkelt ut. Brun ekker gørr som renner nedover tennene. ÆSJ!!

Blir kvalm om jeg blir ekspedert av noen med snus klysa uneder leppen. OG, om de i tillegg har stygg parfyne eller har glemt å vaske seg litt så STINKER de jo og...

Skrevet

Fordi det er uappetittlig, ekkelt, og stygt, og gjør at snuseren ser mindre intelligent og oppegående ut, og når hun snuser når hun betjener kunder, vitner det om at hun driter i hvordan hun, og dermed butikken, fremstår. Man viser respekt ved å ha en best mulig fremtoning overfor kundene, det har man ikke om man snuser.

Skrevet

Jøsses, lurer på hva slags folk du har møtt på. Det er mest normalt å ha den under leppa og fjerne den når den begynner å renne. Eller så finnes det jo posesnus, i forskjellige størrelser. Er sikker på at hadde du sett meg hadde du ikke merket snusen under leppa engang.

Skrevet

Det er bare noe du tror. Dessuten merkes det på snusånden, den er ikke til å ta feil av.

Skrevet

Ok, så mennesker som ikke ser så veldig pene ut skal ikke få jobbe i butikk? Det er mange mennesker jeg har sett som ser uapetittelige ut, men jeg ville vel ikke nektet dem en jobb for det.

Det er i praksis det du sier....

Skrevet

Jeg jobber i butikk og snuser, og kunne aldri funnet på å snuse når jeg jobber med kunder. Snuser i pausene, eller når jeg er på kontoret eller andre steder hvor jeg ikke har kontakt med kunder.

Syns godt du kan kreve det, ja!

Skrevet

Man står jo ikke og puster folk i trynet da. Jaggu møtt mange rare mennesker du!

Tror og tror, miniposjon syns ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...