Gå til innhold

Apropo førstegangstjeneste.. hehehe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på da jeg så innlegget om førstegangstjeneste at jeg fikk litt sjokk når jeg kom hjem fra sykehuset etter å ha født i 07... Hjemme på benken lå det brev fra vernepliktsverket om at jeg hadde siste frist til å komme meg inn i militæret, og hadde blitt innkalt til førstegangstjeneste i SKJOLD(!!!) det året. Siden jeg fortsatt var stemplet som tjenestedyktig (etter inntak på befalsskolen) måtte jeg komme på ny sesjon.

Ringte til kontoret på Hamar og spurte om dette var riktig, og det var det.. Men siden jeg akkurat hadde født så strøk de meg fra lista! Skal si han lo da jeg fortalte hva som stod i brevet.

Samboern holdt jo på å dø av skrekk da han så brevet, var helt sikker på at jeg måtte ut i tjeneste. Hehehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe:p godt du fikk ordnet opp i det! litt vanskelig med en nyfødt baby.

Skrevet

Er det blitt nye regler når det gjelder førstegangstjeneste for jenter?

Hører at mange er på sesjon om dagen,og skal i sivilforsvaret...

Jenter i 20 års alderen...

Følger ikke mye med på den fronten,men før var det jo slik at de som var over 30 og ikke hadde fått barn måtte i siviltjenesten??

Skrevet

Det har blitt nye regler ja. Men det er for de som ikke har forsørgeransvar og over 30, de blir kallt inn.. Vet ikke hvorfor jenter i 20 års alderen blir kalt inn.. Hvis de ikke har søkt selv.

jeg ble som skrevet kalt inn fordi jeg var TJENESTEDYKTIG og at jeg hadde vært på befalsskolen på opptak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...