Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Lurte på en liten ting, dere som reiser en del med jobben: Blir ungene deres litt "sinna" på dere? LilleM er virkelig vanskelig om dagen, men det er bare med meg. Han hører på pappa, han hører egentlig på alle andre. Men meg er han skikkelig prøvende på. Kan det være fordi jeg har vært en del borte i det siste? Bruker jo de dagene jeg er hjemme, til å ta fri fra jobb tidlig, er gjerne sammen med ham en hel dag (også i ukene om jeg har vært borte leeenge) og jeg har 100% fokus når det er helg! - Men skjønner han at jeg har masse dårlig samvittighet? Eller er dette en trass-alder som han først prøver ut mamma, så kommer han til å teste alle andre også? Fortvilet-mamma-som-savner-gutten-sin-etter-en-uke-i-Paris
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Nå reiser ikke jeg masse masse med jobben, men jeg svarer likevel - siden Mia nemlig har blitt litt sinna på meg de gangene i det siste som det har skjedd. Tror det er noe i det at de skjønner vår dårlige samvittighet, og spiller litt på den. Jeg tipper at det mest av alt gjelder oss, siden vi er den "myke" og lette å tvinne rundt sin bitte lillefinger, men den som lever får se! Kanskje pappa plutselig får gjennomgå også (men det skulle egentlig tatt seg ut ;-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Hei. Jeg har jo vært borte en del i perioder og det er alltid litt rart de første dagene hjemme. Hun klenger mer enn vanlig. Tror det er med aldersfasen de nå er i hvor de er mye mer bevisste på at vi blir borte. Jeg merker i barnehagen f.eks at leveringen går mye bedre hvis hun får sitte en stund på fanget mitt når vi kommer dit. Da finner hun veien ned selv og leker med de andre. Så kan jeg snike meg ut i fred og ro. Hjemme reagerer hun bare jeg stikker en tur i butikken. Hun kan være veldig furt en liten stund når jeg kommer tilbake igjen og skal bare til pappan. Men hun er veldig klar over at han er borte også. Spør etter han om morgenen når han alt har reist på jobben. I helga var han på guttetur og da spurte hun flere ganger. Så her svinger det litt, men er helt tydelig at mamma er mest populær. Skal vise at hun er litt furt for at jeg har vært borte fra henne. Tror jeg ville tatt det med knusende ro og bare fortsatt med rutiner og vaner som alltid. Da forstår de vel etter hvert at mamma blir borte og kommer tilbake allikevel.
Bellen^2 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg merket godt at Sebastian ble sinna på meg da jeg jobbet som mest. Det gikk fort over, men det var ikke noe hyggelig opplevelse og det var en tankevekker. For meg så var det ikke reising, men en generelt overarbeidet arbeidshverdag som jeg ikke så noen løsning på. Jeg tror nok uansett at det er en "fase" de skal igjennom og mamma er jo en trygg person å prøve ut ting og teste grenser på (mamma går jo liksom ikke noen steder) så det kan jo tolkes som en tillitserklæring:) Tror nok Småtten din kommer uansett til å være mammas lille gutt for laaang tid fremover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå