Jan-09 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Da hoppet jeg inn her på 3.trimester:) Et lite spørsmål vedr. rask vektøkning: Forrige helg gikk jeg plutselig opp 3 kilo og fikk masse vann i kroppen; spesielt ansiktet og bena. Siden jeg skulle til jordmor på tirsdag, avventet jeg situasjonen. På mandag var kiloene og vannet borte. Var hos jordmor på tirsdag og både blodtrykk og urinprøve var bra. Jordmor sa at vannet/vektøktingen kunne skyldes at jeg var forkjølet og syk med feber, og at kroppen da kunne bli litt i ulage. I dag våknet jeg igjen med 2 kilo ekstra. Er fortsatt forkjølet med hodepine.. Er det grunn til bekymring, eller skal jeg bare ta det hele med ro siden blodtrykk/urinprøve var bra på tirsdag? Er forøvrig 29 uker på vei, og ikke vært noe særlig plaget med vann i kroppen hittil, med unntak av litt "kveldshovne" ben. Andre som hopper litt raskt opp og ned i vekt?
Gutt nr 2 i magen Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Samme her...tok lang tid før jeg begynte å gå opp i vekt, så gikk det jevnt og trutt og greit og normalt før det eksploderte nå på slutten. Er 35 uker og la f.eks. på meg 3 kg på en uke. 2-3 kg i uken ser det ut som i det siste. Herregud, hvor skal dette ende??? Fingre og håndledd ser ut som røkte kjøtpølser, tærene som sossisser og anklene får dype søkk av sokkene. Men vannet går fort av etter fødsel, det er verre med fettet, det må man jo slanke av.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Samme her.... Siden sist jeg var hos jm (litt over 3 uker siden) har jeg gått opp 4 kg.... Har nå problemer med bevegelighet i ledd. Særlig fingre og knær.. Må vel være vann? Sist hadde jeg 1 i ødem.. Blodtrykk og urin helt fint her også heldigvis...
2 x gull Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Kjenner igjen det du sier ja. Kjennes ut som leddgikt. Vondt i fingre, hender, håndledd, knær. Vondt å sitte på huk.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 la på meg 11 kg på 6 dager pga vann jeg...og legen bekymret seg ikke over det så lenge jeg bare hadde spor av hvite i urinen..... hittil lagt på meg over 30kg totalt...og veier tilvanlig ca 47 merker godt at det er tungt med alt det ekstra vannet gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå