MissAntrop Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Dere som er gode på å lage ostekake, lager dere den rett i form, eller rett på fat? Da trenger man vel et fat som er helt flatt, og det har ikke jeg. Er det noe annet lurt jeg kan gjøre slik at jeg slipper å servere kaka på selve kakeformbunnen?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 heisann.. jeg legge bakepapir i bånn på springforma, så bunnen, når den er stenkt legger jeg den på et kakefat, med springforma rundt og heller oppi det som skal oppi.. ) fatet må være flatt så forma går nedi... men eller kan det være kant... ellers får en kjøpt springform emd fat.... ) 400 kr på tilbords
trine->mai07 og juni09 Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg lager i form med matpapir i bunnen... Jeg lager med skikkelig ostemasse som blir HØY og gelelokk, og da nytter det ikke å lage den på fat.. Prøver å dra den forsiktig over på fat, eller så pynter jeg bare rundt bunnen på kakeforma. Hvis du har en fin form er ikke det noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå