Gå til innhold

nattpose til babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med slike? Hvilke anbefales?

Noen steder står det at disse er som en erstatning for dyne?? Skal en ikke ha dyne over disse stakkars små? De er vel ikke så varme... Eller forsåvidt har jeg aldri sett en slik nattpose "live", så ikke vet jeg.

Jeg ønsker å prøve en slik for å se om lillegutt sover bedre. De siste nettene våkner han ofte. Dynen er da ganske langt ned på magen, siden han absolutt skal ha armene over dynen... Tenker da at han kan være litt kald og våkner av dette. Tidligere har han sovet godt gjennom hele natten.

Han er nå 3 mnd.

Hvor lenge varer en slik pose? Må en bytte pose ettersom barnet våkser eller finnes det en "onesize"??

Håper noen har erfaringer å dele!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veltejenta mi har ein sånn pose, men eg bruker den sjelden sjølom ho er ein skikkeleg makk i senga (pleier å snu seg og legge seg opp på dyna).. men ho krøller beina sine so pass godt opp under seg at ho ikkje får strekt bein ut igjen når ho bruker posen.. og det våkner ho av..

Skrevet

Jeg har selv lite peiling på nattposer, men fikk råd av helsesøster om å bruke en slik da tulla ikke kan ligge i ro om natten.

Posen jeg kjøpte kostet 149,- på H&M,,, uten armer på denne så nå kalde høstnetter sover hun med langermet body under. Jeg bruker å legge dyna over henne, men kan bli ganske varmt nedi posen så vær litt obs,,,

fra 6mnd til 1år sto det på denne posen, hun er nå 8mnd og god plass oppi enda:)

Skrevet

De fleste av posene man kjøper i butikken (uavhengig av merke) er fòrede og mange bruker dem vel nettopp fordi barna sparker av seg dyna. De er også onesize. Vi brukte en hjemmesydd (sydd av dynetrekk så ikke så tykk), men vi brukte den mer fordi hun snudde og vendte så mye på seg at ingen av oss fikk sove (festet den altså i senga på sidene). Brukte ullpysj, så det kan jo også være noe å tenke på om han sparker av seg dyna. Har brukt ullpysj hver vinter til nå (hun blri 4 til våren) og hun er god og varm på overkropp og armer (vil også ha armene oppå dyna).

Skrevet

Alle mine har brukt pose og blitt veldig glad i den. Har brukt den fra sparkjøp og den er like hel og fin etter tre barn.

Skrevet

Posene skal også ha en gradering, TOG. (Nei, ikke tut-tut)

Den tykkeste/varmeste posen som finnes er 2,5 TOG og jeg har en Stokke nattpose til min vesle, og den er 2 TOG. Den er jeg forøvrig veldig fornøyd med. Jeg har i str 90, og den har hun brukt siden hun var ca 3 mndr, uten at jeg har følt at hun hadde kunnet få hodet under eller noe i den dur. Den er bare lang. Hun pleier å ha på pysj under, fordi vi har vinduet åpent på soverommet. (Blir jo tross alt veldig varmt med 3 på ett rom).

Nå som de er så små, så er det jo ikke så farlig, men etterhvert så er det jo kanskje greit å tenke litt på å ha f.eks. liten glidelås på posen sånn at den lille ikke klarer å åpne/lukke posen selv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...